Abortprest Ludvig Nessa: «Da er min støtte til homsekirken slutt» -har meldt seg ut

ut-av-homsekirkenTidligere residerende kapellan i Borge, Ludvig Nessa som var blant initiativtagerne til opprettelsen av Den Norske Kirke i eksil. har nå meldt seg ut av Den Norske Kirke, -som Ludvig Nessa, nå definerer som «homsekirken». Utmeldelsen kom etter at den norske kirke under årets kirkemøte besluttet å innføre kirkelig vigsel og full aksept av homofile. Ludvig Nessa, Børre Knudsen og Per Kørner satte på 1980 og 1990 tallet abortsaken på kartet i Norge, men på tross av lite eller ingen støtte fra den norske kirke, fortsatte de forbli registrerte medlemmer av folkekirken. Håpet var at Den norske Kirke i eksil skulle bli et alternativ til den etablerte og stadig mer frafalne folkekirken. Nessa ble i likhet med Børre Knudsen og Per Kørner avsatt fra sin stilling som prest i den norske frafallskirken. I en melding på Facebook mandag, forteller Ludvig Nessa åpent om sin utmelding fra kirken med ordene; «Da er all min støtte til homsekirken slutt!»

Den norske kirke opplever nå at stadig flere av dem som har stødig lære og teologi drar seg bort fra kirken. Sammen med denne korte meldingen har Nessa vedlagt sin attest på at han nå er utmeldt og står på utsiden av frafallskirken som mer og mer minner om en religiøs institusjon uten sant åndelig liv. Dessverre er det slik at mange ennå er medlem av kirken, og noen vet kanskje ikke at de engang står der, og gir dermed kirken mer legitimitet enn de egentlig har. På denne nettsiden kan du sjekke om du står oppført som medlem, og videre melde deg ut. Nå er det å melde seg ut av kirken svært enkelt. Det kan gjøres på nett uten at du behøver å oppsøke kirkekontoret og møte de ansatte der. Lykke til med et nytt liv i fellesskap med Jesus på utsiden av det som mer og mer ligner en skjøge. I en oppdatert forklaring bruker Nessa Lot som rømmet Sodoma før Guds ild rammet byen som forbilde for flukten fra den norske kirke

Lot forlot byen. Det reddet livet hans!

Er det rett med moralsk og økonomisk støtte til dem som innfører ugudelige lover og forgifter Guds barn med sin svikefulle og forføreriske lære? Det er spørsmålet!
Jeg mener svaret er et klart nei! For vi vet jo at litt surdeig raskt gjennomsyrer hele deigen. sodoma1.Kor.5,6. Ingenting i Den hellige Skrift støtter støtte til vranglære eller vranglærere. Mark.8,15. Heller ikke prestenes kamp under krigen. De brøt tvert med krigstidens kirkestyre og ideologi (Quisling og nazismen). De ville ikke engang motta lønn! Men først da okkupasjonsmakten var nedkjempet, kom de tilbake. Å være medlem av NS var utenkelig.
Prestene som den gang brøt med staten som kirkestyre, meldte seg ikke ut av kampen. Det var de derimot som kjempet den! Ikke bare med ord, men også i handling. De støttet ikke okkupasjonsmakten, men bekjempet den. Og det gjorde de med frimodighet til tross for at de ble beskyldt for å drive politisk virksomhet. Hadde disse prestene kun holdt seg til det «rent evangeliske», hadde de fått fred med nazistene, men neppe fred med Gud.

4 tanker om “Abortprest Ludvig Nessa: «Da er min støtte til homsekirken slutt» -har meldt seg ut

    • De ble stående som formelle medlemmer av kirken, men lagde den norske kirke i eksil som en form for valgmenighet, ut fra den ordning vi ser i den danske folkekirke. Nå som kirken vedtok homoekteskap forstod nok Nessa at løpet er kjørt for den norske kirke som et reelt alternativ for Guds folk. Mange lutherske er redd for å bryte ut for ikke å være kirkesplittere, men en sted går grensen. Det var mange konservative som mente at det var håp for kirken så lenge det var de troende i kirken som styrte, men etter fjorårets kirkevalg var det jo primært ugudelige som stemte, og dermed skjøv de troende vekk fra beslutningsprosessene. Det å stå i kirken er som å stå i Smyrna -det blir bare ubibelsk.

  1. Jeg meldte meg ut av DNK i 1998, 3 år før jeg ble frelst. Allerede da så jeg at en kirke som går på akkord med Ordet, ikke fremstår troverdig. Da var det spesielt dette med kvinnelige prester, og den ubibelske «barnedåpen», som gjorde utslaget. Jeg hadde døpt 2 barn i 1994 og i 1996. Men da den tredje skulle døpes i 1998, hadde sannheten om den falske dåpen blitt åpenbart for meg. For å ikke gjøre forskjell, gjennomførte jeg dåpen, og meldte meg deretter ut. Etter denne homsefarsen, fremstår «kirken» som en dårlig vits.

  2. Heia Ludvig ?du må få deg B3 hammondorgel i hjemmekirken din og d var kjekt å høre på Gudstjenesten din med riktig ordlyd , skal vipsa deg igjen ?

Det er stengt for kommentarer.