Barnebarn av Jimmy Swaggart med oppsiktsvekkende budskap om frafallet og verdsliggjøringen i Assemblies of God. I sitt budskap holder Gabriel Swaggart the General Council of the Assemblies of God direkte ansvarlig for å ha sluppet inn demoniske krefter blant ungdommen i den amerikanske pinseretningen.
Pastor Gabriel Swaggart som er barnebarn av Jimmy Swaggart og sønn av Don Swaggart tar i sitt budskap et kraftig oppgjør med den amerikanske pinseretningen «Assemblies of God» som har gjort fullstendig knefall for verden og sluppet verdens musikk og verdens barn inn i kirkene. Gabriel Swaggart som selv er ungdomspastor og har sin egen «Crossfire Youth Ministries» nekter å slippe verdens krefter inn i sin tjeneste og praksis slik ledelsen i Assemblies of God har gjort.»Blodet er på deres hender, ikke mine,» sier Gabriel i sitt oppsiktsvekkende budskap.
Hans budskap har skapt reaksjoner blant ledere som føler seg truffet og fordømt av den unge forkynnerens hellige vrede mot kirkens knefall for sekulære og endog demoniske krefter. Gjennom å erstatte forkynnelsen av korset med rap show og annen nonsens har man sluppet inn demoniske krefter blant ungdommen, heter det i det oppsiktsvekkende budskapet som har skapt reaksjoner: «Gabe is being used. It is not Jesus that is using him. Look at the mess he choose to use. Remember that Satan knows scripture to,» heter det av en som åpenbart er truffet. I sin preken viser Gabriel flere videoklipp som angivelig viser hvordan demoniske krefter har sluppet inn i Assemblies Of God og tiden er kommet for å gjenreise standarden i Guds menighet,» sier Gabriel Swaggart i sitt harmfulle budskap til lederskapet i Assemblies Of God som han mener har blod på sine hender. «Blodet er på deres hender, ikke mine,» sier Gabriel som har en heller frisk form på sin måte å presentere budskapet på.
Aktuelle video som fulgte denne saken er fjernet fra You Tube og erstattet av en annen tale av Gabriell Swaggart
https://www.youtube.com/watch?v=w3qftEkkq7k
Be for ham!
Har så vidt prøvd meg på noe slikt jeg også, om en i langt mindre målestokk. Hvis man ikke har erfart åndskamp før, så vil man erfare det da.
Det er langt på vei god grunn til å dele pastor Swaggart bekymring for det som skjer i mange menigheter. Det er mye rart som innføres nå i kristne kretser som erstatning for forkynnelse av Guds Ord. Det er noe alvorlig galt fatt dersom vi ender der at vi må ha sekulære rap-show i menighetene for å trekke unge til kirken. Jeg tenker med skrekk på at jeg engang leste om en norsk pinsemenighet som arrangerte dansekonkurranse med pengepremier for å trekke unge til menigheten. Vi er på feil vei dersom vi tror at det som skal til er «kristne» danseshow og rapshow for å trekke mennesker til forsamlingen. Det vi trenger er å vektlegge forkynnelsen av Guds Ord, videre forsøke å tilnærme oss den nytestamentlige «koinonia tanken» hvor mennesker som oppsøker våre forsamlinger opplever omsorg og får knyttet tette mellommenneskelige relasjoner som innebærer å være inkludert i menighetenes fellesskap.
Slik utvikling som Swaggert nevner, er godt etablert allerede i flere pinse/dfef-menigheter i norge. Såkalt lovsang, noen engelske gloser, som gjentas 20 ganger, lyskastere over plattformen som blinker i flere farger og et forferdelig lydnivå, er ganske vanlig. Som han sa en forhenværende dranker: «her er det kun halvliteren som mangler»
Kjell Olesson. Jeg har registrert det samme innenfor deler av pinsebevegelsen og De frie evangeliske, samt i IMI kirken og INTRO. Det er et nytt fokus i mange kristne kretser dessverre. Man sekulariserer forsamlingene uten at noen av og til drar i bremsene og stiller spørsmålene, er dette rett? Dersom denne kursen fortsetter er jeg redd (på sikt) at det knapt vil finnes noen grenser for hva som slipper til i menighetssammenheng. Snart får vi kristne «dragshow» og hvorfor ikke kirkepub med alkoholservering? Alkoholen er på full fart inn i kristne kretser, så hvorfor ikke la dem drikke i kirkene? Jeg ser for meg argumentene: Det er langt bedre at kristne unge nyter sine glass i kontrollerte former i menigheten, enn at de reker gatelangs og gjør ugang.