«Sudden death syndrome» har blitt en stadig mer vanlig dødsårsak. «Folk som har tatt dyrets merke» (Covid-19 vaksinen) dør nå i økende antall. I følge Paul Mills i Of Gried Farming som har lagt ut denne skremmende videoen -så har dødsengelen nå kommet for å ta ut de vaksinerte som først skrekkslagne ser seg rundt, for deretter å falle døde om. Paul Mills tror fullt og fast av Trumps «warpspeed» vaksine er dyrets merke og ikke en forløper som mange tror. Det er i hvertfall noen skremmende videoklipp satt sammen i videoen under
Covid-vaksinene har ført til mye onder og plager for mennsker. Stadig flere dør brått og uventet -og noen dør helt tydelig etter å ha fått giftsprøyene i blodet. Heldigvis har mange av dem som tok disse sprøytene fått placebo og dermed i den genmanipulerende vaksinen. Søkelys kan ikke slå fast at vaksinen er dyrets merke, slik en god del kristne tror og hevder. Men vi ser at det er et livsfarig medikament vi gjør klokt i å styre langt unna. Jeg har aldri kunne anbefale noen å ta disse vaksinene fordi de er usikre med usikkert og tvilsomt innhold, Her er sjokkvideoen fra Paul Mills som er sikker på at Covid-vaksinen er dyrets merke.
Det finnes en rekke videoer som dokumenterer de overraskende og bråe dødsfalllene som har inntruffet etter at vaksinene ble rullet ut i folket. Død, sykdom og lidelser har fulgt i kjølvannet av vaksinene. Uansett: Styr unna videre vaksinering mot Covid
Kjære Gud, hva med de som er vaksinert via en PCR test? Luciferian som er selvlysende er funnet på testpinner, også hjemmetester. Hydrogel/nanopartikler (smartdust), som gir magnetisme. Hvorfor tror befolkningen de har satt opp alle disse forbaskede smartmålerne i alle hjem? Smarttlf, som hele verdens befolkning er totalt avhengig av. For ikke å snakke om disse (smarte) lyktestolpene som står snart overalt langs veiene. Det som er tragisk er jo at de fleste ikke skjønner hensikten med noe av dette. Dette er mye mer alvorlig enn først antatt og kunnskapen som kommer ut når stadig nye høyder, og er mer skremmende enn en skrekkfilm. Disse sprøytene og testene, merker deg fra innsiden som et kveg til slakterbenken. Hvorfor har normalt sett oppegående mennesker problemer med å forstå at teknologien de har, er i stand til det? Jeg er….for denne ufattelige ondskapen og forførelsen. Åpenbaringen: 13/7» Det ble gitt det (dyret), å føre krig mot de hellige og seire over dem! Det ble gitt det makt over hver stamme, hvert folk og hvert tungemål og hvert folkeslag! Tror folk at dette bare gjelder forfølgelse med tortur og lidelser sånn som mange forestiller seg? Nei, dette er skjedd gjennom forførelse av de troende, dessverre. Forførelse er ikke noe man forstår om man ikke er våken, eller har noen som advarer. Jeg visste at jeg aldri skulle ha denne skiten i meg, det visste en viss annen også, og kunnskap om at de kunne gjøre det via en test, var helt ute av mine tanker, så dette er bare et sorgens kapittel hele greien. Hvorfor har det vært viktig å seire over de kristne?
Jeg har sett litt av den første videoen, den er skrekkinngytende, og hva andre måtte tro og mene om dette, så tror jeg dette er dyrets merke! Jeg har forståelse for at mange ikke vil verken se eller høre, men jeg tror det er det. At flere ikke kjenner noen som er blitt verken syke eller er døde av det, endrer egentlig fint lite på realitetene. Dette er ingen lek, men et dypt alvor, og at man blir skremt av det, ja, det har jeg også forståelse for. Det er grusomt grusomt!!
Betina. Enkelte her hisser seg voldsomt opp fordi noen mener at vaksinen kan være dyrets merke.
De burde heller være sinte og rasende på de som har pushet vaksinen og støttet den.
Film nr 2 her viser jo hva disse som pusher vaksinen påfører folk.
Folk faller døde om, ligger å skjelver, blir bevistløse, får kroniske sykdommer og lidelser. Opplever smerte. Pines langsomt
Folk burde se alle videoene her før de i det hele tatt uttaler seg.
De burde være skremt og de bør skremme andre fra å ta flere av disse dødsprøytene. Heldigvis er det ikke alle som har tatt sprøytene som har fått giften i seg. Omtrent 30 prosent har fått placebo når de trodde de ble vaksinert.
Videoene fra overvåkingskamera viser hvordan folk plutselig får anfall, kjemper med noe usynlig, blir livredde og kollapser. Noen av dem dør også på flekken.
I stedet for å kritisere og fordømme Søkelys som viser disse videoene burde Guds barn rase mot de makter og myndigheter som står bak denne dødens agenda.
Det burde være et anskrik i folket mot dette, men anskriket er i stedet for mot Putin og Russland.
Covid vaksinen kan være en del av dyrets merke og et ledd i prosessen med å få mennesker til å underlegge seg systemet.
Når folk uten motforestillinger er villig til å ta en eller flere injeksjon av et potensielt livsfarlig og ukjent «medikament» -er ikke veien til å underkaste seg dyrets merke og Antikrist agendaen så veldig lang.
Det er så mye som stinker med Covid og vaksinen at man skal være rimelig likeglad dersom man fortsetter å ta slik gift i kroppen.
Og Hannah. Det er ikke var Tore skriver som er «faenskap» men det de gjør med mennesker gjennom denne livsfarlige giften eller djevelske sæd som Tore kaller det. Åpne dine øyne.
Både du og Tore er søsken i Jesus selv om vi forstår tingene stykkevis og delt.
Leser med sorg hva du skriver Betina. Nei, det ER ikke dyrets merke. Antikrist er her IKKE ennå. Jeg bryr meg om deg og har inderlig vondt av deg😢
Men du må slutte å se på dette.
Les det som står om merket i Bibelen og lytt på trygge (carter conlon f.eks) bibellærere. Og NEI!! Tore ER ikke trygg. Ferdig snakket. Folk ØNSKER å bli lurt. Fri pinsevenn også. Vi ser det.
På kanal 10 er det noen bra program, men mange som har angst. Og søker forbønn. Ja hvorfor det tro…(?) Er det nesa i Ordet eller stadig sende inn bønnebegjær som hjelper dem??
Søker du der på Charles Hansen så er det en serie du kan bruke noen måneder på nå. Det er et råd. Uansett hva Hansen sier, studer det selv.
DU nevner faren for de unge kristne som er med i IDOL , hva med deg Betina? Er det trygt for DEG på YouTube, Rumble m.m?? Er det trygt for deg på Søkelys? Bibelen har svaret. Ikke de som skremmer deg.
De gjør MOTSATT av det de er blitt BEFALT av Gud . Det er et sikkert tegn på at de ikke er nok i Ordet. (HVA er vi satt til å gjøre?) Hold deg LANGT unna SLIKE.
Er redd jeg ikke kan hjelpe deg. Annet enn å be.
Det er KUN Ordet som kan holde deg på rett spor Betina.
Beklager hvis jeg ikke orker så mye kommentarer fremover, jeg er så inderlig lei av all løgn og kristne som ikke vil se at de blir brukt av forføreren.
Vet du Betina, at det er så mange negative sider med Covid vaksinen at jeg ikke forstår hvordan noen kan forsvare den.
Er den dyrets merke? Vi må vel heller spørre hva den utvikler i folk.
Guds ord er jo tydelig på at verden skal bli forført ved hjelp av pharmakeia, og her kan vaksinene være et middel.
Men pr i dag er ikke denne vaksinen knyttet opp mot kjøp og salg, og teknologien som er i disse sprøytene er jo ennå bare i startfasen. Bibelen snakker også om «dyrets bilde,» dyrets navn og tallet for dets navn.
Dette er jo ikke noe som er åpenbart ennå men når det blir det vil enkelte begynne å forstå.
Som Ture sier er vi nå i trengselstiden. Frykt ikke. Kristus går med oss gjennom stormer og trengsel.
Himmelen er vårt mål.
Er det noen her som virkelig har hørt hva Klaus Swab i WEF selv sier om det som skjer? Er overrasket hvis ikke, for der snakkes det åpenlyst om å styre mennesker fra innsiden.
Alex Jones er dømt til å betala astronomisk erstatning til fleire offer.
Mange har gått fem på løgnene hans og har plaga foreldre til desse skuleungdomane som vart skotne i massakren.
Dette viser at nokon med overlegg LYG for å få mange til sjå på videoane deira og tena pengar på dette.
Eg har ikkje teke koronasprøytene og kjem heller ikkje til å ta i framtida.
Dei fleste rundt meg har teke 3 gonger. Dei lever framleis og livet held fram på normal vis. Så er det nokre som har fått plager. Dei var heilt friske før vaksinen, men noko har skjedd med kroppen.
Gud har gitt oss ein kropp og laga til immunforsvaret.
«Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, som mann og kvinne skapte han dem. 28 Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! …. 29 Og Gud sa: «Se, jeg gir dere alle planter som setter frø, alle som finnes på hele jorden, og alle trær som bærer frukt med frø i. Det skal dere ha å spise. ….. Og det ble slik. 31 Gud så på alt det han hadde gjort, og se, det var SVÆRT GODT.»
Gud gav i starten for 5994 år sidan menneska eit «grønt alternativ» til spiseseddel. Etter syndefloda 2317 år f Kr fekk menneska lov å eta kjøt, men kun reint kjøt. Etter den siste rapporten er korona kome frå dyr. Tenk på alle som et ekle vemmelege ting. Sjukdom må følgja.
Gud sa til israelittane at dersom dei følgde lovene hans, skulle sjukdom forsvinna. Då dei fekk manna frå himmelen vart mange sure fordi dei var vant til kjøttgrytene i Egypt.
Den rapporten kan de ha for meg, tror du virkelig på dette sprøytet?
Dei eg veit om/kjenner og som er vaksinert, er like friske, ingen ulemper i det hele tatt. Alle medisiner kan ha bivirkninger. Eg avsto frå sprøyta i tilfelle eg var den eine av tusen som kunne få problemer. Guds frelse er solid og sikker, om kroppen/huset me bor i skranter, er vår sjel trygg
«Vår sjel er TRYGG»👍
Takk for Sannhet Vestgut✝️
Og for at du sprer glede og trygghet🤗
Den saken er langt fra avgjort. Den vil bli anket til topps i amerikansk høyesterett hvor dommerne vil måtte vurdere saken i lys av ytringsfriheten.
Betina.
Torstein tror på alt de politisk korrekte forteller ham.
Han tror på VG, TV2 og alt de korrekte mediene sier til ham.
Derfor tror han selvfølgelig på teoriene om at dette ble overført fra dyr til mennesker sånn helt plutselig. Etter tusener av år uten at viruset ble overført fra flaggermus til mennesker, skjedde det plutselig i 2019.
Viruset er manipulert og utviklet av mennesker og vaksinene inneholder mye ekkelt. Alt fra griseblod, apesæd, celler fra aborterte fostre til alt dette menneskene har utviklet og tilsatt for å manipulere våre gener.
Dyrets merke plasseres i høyre hånd eller panne. Enkelte medisiner og vaksineringer kan være skadelige, men de fleste er til god hjelp. Det florerer med konspirasjons teorier snart det ene og det andre. Mange av teoriene er « pling i box» Den som har svart Ja, til Guds frelse i Kristus er trygg. « Den som kommer til meg vil jeg ikke støte ut.Ingen skal rive dere ut av min hånd»
Høyre hånd og panne. Tror du virkelig at dette ikke er symbolsk tale.
Dersom noen går og venter på at de kommer et merke i hånd eller panne. Da skal de vente lenge.
Høyre hånd symboliserer handling eller gjerning.
Pannen symboliserer tankelivet.
Du skal med andre ord være underlagt Dyret, hans navn, merke og tall i tanke og handling.
Johannes åpenbaring bruker et rikholdig symbolspråk som forteller meg at det ikke er snakk om den fysiske hånd eller panne.
Hånden kan amputeres bort slik at merket er borte.
Dette er et symbolspråk på samme måte som med den røde ildsprutende drake. Du må forstå apokalypsens symbolikkspråk Westgut.
« Ikke støte ut».
Gjettet at det var fra Johannes.
Så sant. DA er man trygg👍
Og Salme 119:105:
«Ditt ord er en lykte for min fot og et lys for min sti.»
(Bibelgransker, du tar helt feil)
Folk vil fare vill når de ikke forstår Bibelens symbolspråk. Dersom de går og venter på en ildsprutende rød drake rent fysisk, så skal de vente lenge. Veldig lenge.
For å forstå Bibelens symbolspråk trenger vi som troende Åndens åpenbarelse. Og det er ikke alle som har Åndens åpenbarelse.
Jeg tror ikke, det er dyrets mærke, for det er stadig lov å købe og sælge. Og til Betina: hvis jeg selv havde fået den, ville jeg få foretaget åreladninger hos en professionel kirurg el andet, hvor de ville skære et lidt større hul end ved blodtapning, men jeg ved jo ikke, om det kunne gøre en forskel.
Dog ville jeg sørge for at få fat i fx disse produkter fra Dr Zev Zelenko. Han var et geni, men døde desværre for ca 4 mdr siden. Du må tjekke hans produkter og se efter hans detox for covID vaccine. https://zstacklife.com/products/z-stack?variant=42139958739110
Takk til deg Lennie, jeg har hørt en del på han, men ikke hvordan detoxes fra dette. Jeg har jo ikke fått i meg mye annet av det sprøyten gir, men testen har sitt. Han kan være litt vanskelig å forstå, da han snakker litt utydelig, men med litt tålmodighet får man vel med seg det meste. Karen Kingston (eller hva hun het) har også mye å si, hun har en god CV angående dette, og jeg har også hørt litt på henne. Det er så fælt det som skjer, og det er så nytteløst å prøve og formidle dette.
Dvs, jeg har hørt andre snakke om at det går an, men ikke hvordan som jeg forstår.
Til Betina.
Sjekk:
•Zeolitt mineralleire, https://www.altshop.no/zeolitt-mineralleire-pulver-250-g
•Glutation Liposomal; fås kjøpt hos feks:
https://sunkost.no/liposomal-glutation, eller Bio vann & Helse. (Sistnevnte er billigst)
Furu-te. Suramin.
Ellers overgår Guds Ord alle naturlover og fysiske lover. HAN er vår beskyttelse.
Takk Sol, skal sjekke ut linkene.
Westgut: hold dig fra influenza vaccinen, det er samme gift!! Mrna. Graphene oxide osv. Dere må lære at lave søgninger på Rumble og bitchute og telegram osv. På engelsk.
Er det virkelig det i influensavaksinen? Jeg har aldri tatt en, og har heller aldri ventet på årets messing om influensa. Jeg kjenner noen som tar den, og min mor fikk den da hun levde. Det jeg lurer på, er om det har inneholdt disse elementene siden de begynte med de, eller om det er de siste årene.
Man bliver IKKE vaccineret via pcr test! Det er ikke det samme som at få noget sprøjtet ind i kroppen, men pcr testen er også ‘malign’, altså ond, for den kan ikke påvise corona, men tager blot alle gamle virus dele og bakterier og giver et udslag, som er falskt, når det kommer til corona. Men pcr testen forgifter mennesker og indeholder ethylenoxid og graphene oxide, siges det. Derfor: nægt! Nægt! Nægt!
Når de onde myndigheder siger ‘a’, så gør ‘b’, og omvendt! Ikke stol på dem i noget som helst fremover.
Tjek fx pcr tests dangerous eller noe lignende, på bitchute eller Rumble. Dr Tenpenny er en kristen læge, og der er meget med hende også. Der er også læge og professor Dolores Cahill fra Irland, som man kan se videoer med.
Jeg har vel snart hørt på de fleste av disse legene, men måtte ta en laang pause for å komme ut av denne forferdelige frykten for dyrets merke. Men som den realisten jeg er, så hjelper det ikke å unngå hva som kommer frem av fakta.
Een til: der er info om ‘Self spreading vaccines’, og også John Hopkins har skrevet om dette, så hold dere unna de, som netop har tatt fjerde booster!! Såvidt muligt. Der tales om ‘shedding’, og det er ikke bra hvor jeg bor, for stort set alle de gamle kristne tror fuldt og fast på TV, som om det var Gud selv, der talte(!) og har taget både utallige tests og sprøjter. Der er markant overdødelighed nu.
De journalister og politikere som ved om disse ting – og det gør de fleste – de er faktisk medskyldige i masseudryddelse.
Du taler rett, og shedding er også reelt, det er heller ikke noe nytt. Det er ikke bare bare å holde seg unna sine egne familiemedlemmer, selv om de har tatt 3/4 doser. Det er spesielle dager man inviteres til, og det er vanskelig å si nei til det, for de forstår jo ikke dette da de stoler på systemet.
«Søkelys kan ikke slå fast at vaksinen er dyrets merke»
Kjell, er du åpen for ideen om at vaksinen er dyrets merke allikevel? Du skrev en gang tidligere at du ikke tror det er det, men her ser det ut til at du har snudd.
Som jeg gjentatte ganger har skrevet her inne, så vil ikke dyrets merke være på plass før dyret selv – antikrist. Det er hvertfall hva bibelen sier.
Igjennom store tegn og under vil antikrist forføre denne verden til å bøye seg for ham/tilbe ham, deretter kommer merket.
«Og det gjør store tegn. Til og med får det ild til å falle ned fra himmelen på jorden for menneskenes øyne. Det forfører dem som bor på jorden, på grunn av de tegnene som ble gitt det å gjøre for dyrets øyne» (Åp 13:13-14)
Dette ser vi også i Matt 24:24 og 2. Tess 2:9.
Deretter blir merket innført når verden har sett disse tegn og under og blitt forført til å tilbe ham.
I tillegg er det som vi vet et merke, ikke en vaksine. Ordet for «merke» som er brukt i åpenbaringen er «stempel».
Jeg vil på ingen måte uskyldiggjøre vaksinen, jeg tror på dødsfall og mange uheldige bivirkninger. Men det blir på et kjødelig nivå, den kan ikke gjøre gjøre noe med vår ånd.
På samme måte som det vi spiser kan ha svært uheldige utfall, en god porsjon julemiddag ble for mye for en bekjent og døde altfor tidlig for noen år tilbake..
Men som Jesus sier, og som jeg har sitert mange, mange ganger:
«Det er ikke noe utenfor mennesket som kan gjøre ham uren når det kommer inn i ham. Men det som går ut fra mennesket, det er det som gjør mennesket urent.»
Jeg må være såpass ærlig og si jeg synes det er rart at Paul Mills får plass her inne, det bidrar ikke til noe positivt for leserne..
Søkelys kan ikke slå fast at vaksinen er dyrets merke, slik en god del kristne tror og hevder. Men vi ser at det er et livsfarig medikament vi gjør klokt i å styre langt unna.
Jeg ser vaksinerte dø brått og hurtig.
Jeg hører og snakker med folk som har store plager etter vaksinen.
Friske folk er blitt kronisk syke og er inn og ut på sykehus.
Jeg mener at vaksinen er en del av dyrets system, og har ment det lenge.
Jeg er ikke uenig med deg, Kjell, bortsett fra at jeg synes søkelys er tidvis utydelig når det gjelder vaksinen som dyrets merke, slik som denne artikkelen.
«Jeg mener at vaksinen er en del av dyrets system, og har ment det lenge»
Er vi ærlig med hverandre, så kan vi vel alle innrømme at vi daglig benytter oss av dette systemet.
Hvorfor slutter man ikke å kalle dette en vaksine? Det er indoktrinering å gjøre det, da dette er en genmanipulerende sprøyte. Problemet med å kalle det en vaksine, er at når folk hører ordet vaksine, er det noe de aller fleste er fortrolig med, og som gir en falsk trygghet. Ordet vaksine=trygghet (noe vi alle får for å holde oss friske), det er vi indoktrinert med. Forførelsen startet ikke i 2020, men for lenge siden, nå var de fleste moden til å ta denne «vaksinen», for ordet vaksine har fulgt flere generasjoner som om det skulle være det naturligste av verden å ta.
Vel – jeg er vel ikke så overrasket. Dette er virkelig en djevelsk gift – jeg og min familie tok den ikke – selv om vi ble presset. Men jeg visste at det var noe galt med den – fordi jeg gjorde som Jesus sa – jeg våket! Mange jeg kjenner har tatt dette – og de kristne jeg før kjente, har blitt mer fremmede for meg. Jeg vet ikke, men muligens startet det etter at de tok vaksiner, og jeg ikke.
Jeg tror ikke nødvendigvis at du mister frelsen – men jeg tror at du går inn i noe som du selv mister kontroll over – altså hvor frelseren kan stå i fare for på sikt å bli fremmed for deg. Men om man ydmyker seg, og bekjenner – så vil Gud tilgi.
Dr. Tenpenny sa at piggproteinene som vaksinene var med å skape – gikk tilbake til DNA – og manipulerte en del av den. Du vet – det var derfor flommen kom over den gamle verden, fordi de manipulerte DNA – og skapte Nephilim, en blanding av falne engler og menneskers døtre – og deres barn.
Jeg overdriver ikke når jeg sier at dette er djevelsk sæd – som du får inn i kroppen. Og det kan virke som det blomstrer egne type planter, som virker som har krypdyr skjell på innsiden av din kropp – om du da ikke har fått en saltløsning. Du kan lese disse artiklene:
https://korsfestet.wordpress.com/2022/06/17/17-juni-2022-massiv-biologiske-strukturer-funnet-i-kroppen-pa-vaksinerte-og-en-ny-bolge-pa-vei/
Og
https://korsfestet.wordpress.com/2022/10/10/holocaust-2-gjennom-vaksineindustrien-fordi-vi-ikke-har-laert-noe-av-historien/
Har du dette på innsiden – så er det på tide å krype raskt til Korset – og be om nåde!
Er dette dyrets merke, står det veldig tydelig angående det i bibelen. Jeg kan ikke si verken det ene eller det andre, da jeg ikke vet sikkert om dette, men mitt håp er at det ikke er det, og at det er håp. Det er mye angst og depresjoner blant veldig mange nå. Har hørt litt på forbønns programmet på kanal 10, og synes det er så mange som sliter med angst.
Jeg klarer ikke å se at dette i seg selv er dyrets merke. Men endel tror det, deriblant Paul Mills.
Jeg tror at dette mest sannsynlig er en forløper, det bærer bud om hva som kommer og hva de har i tankene for menneskeheten.
Man blir underlagt et system som før eller siden knyttes opp mot kjøp og salg.
Jeg savner endel elementer i forhold til Skriftens ord omkring Antikrist og hans system.
Angst, depresjon og frykt er djevelens beste og mest brukte våpen, men kjærlighet, gled og fred er noen av Jesus seiersrike blankpolerte arsenal av våpen gitt til mennesker som tror.
Nå må snart noen få Tore til å holde kjeft!
Det henger ikke på greip den dritten han kommer med. Skremsel og løgn. Og selvhevdelse stadig vekk: «fordi JEG gjorde SOM Jesus sa» osv. Vi andre er idioter. Men ikke de som er enige i all vranglæren han kommer med.
Grunnen til at de kristne blir fremmede for deg Tore er at du oppfører deg som et SKINNHELLIG vesen og HEVER deg over andre.
Bare se tonen du har hatt ovenfor meg alltid. Du kaller meg ikke søster, velsigner meg ikke, er aldri takknemlig for meg, belærer meg og andre som om vi er dumme («du skjønner det…»-tone) Jeg må dessverre si -for deg, at det går ikke innpå meg i det hele tatt, jeg VET på HVEM jeg er i Kristus 😊👑
Du tror du har en spesiell oppgave her inne å forklare oss ting. Er det virkelig noe galt med Hannah?? Er jeg ikke frelst? Er jeg ikke på vei til himmelen? Elsker jeg ikke Jesus og har min sak i orden med Gud og er våken i denne tid?? Har jeg ikke nød for mine kjære, har jeg ikke bedt for både deg og Rune og Fri pinsevenn? Dere har vært helt utrolig ekle alle tre, men det lever JEG veldig bra med 👑😊Det høres ut som skryt og det driter jeg i for Gud vet sannheten om meg. HAR DU nød for JV i det hele tatt? Du bryr deg ikke en dritt om ham. DET er sannheten om deg.
Du snakker til alle andre om å KRYPE til korset. Hva med deg selv? Er møkkalei slike selvhevdende høye- på -seg -selv-herrer som deg. Dere ødelegger MYE for Jesus. Håper ALDRI mine venner støter på en som deg så lenge du oppfører deg slik. Synes det snart er på tide å våkne opp, se til DEG SELV, så ikke du snart blir rammet hardt….
Hva er det du skriver her for noe gørr?? Har du ingen vettug kone eller vettug kompis som kan dra deg litt i ørene snart?? Det må da kunne være mulig å komme tilbake fra alt du er puttet ørene fulle av på Livets Ord. Du sitter fast i gammel skit langt opp til livet!! Hør på skiten din:
« Jeg tror ikke nødvendigvis at du mister frelsen – men jeg tror at du går inn i noe som du selv mister kontroll over – altså hvor frelseren kan stå i fare for på sikt å bli fremmed for deg. Men om man ydmyker seg, og bekjenner – så vil Gud tilgi»
Hva ER det du skriver??
Har du gått helt av hengslene mann?? HVOR tar du faenskapet ditt i fra?
DJEVELSK SÆD? Hvafornoe?? Må du snart ta deg sammen .
Dette er ikke noe merke. Om det er en forløper eller ei, har det noe å si? Det ER uansett ikke en vaksine eller test! Det ER et merke! Hva BIBEKEN sier! Antikrist ER ikke her.
Vi er heller ikke her da. Takk til Nick som viser til Guds Ord, jeg er så trøtt så trøtt av kristne som påstår og påstår og virker som de ikke bryr seg hva GUDS ORD sier engang. Jeg gjentar å gjentar Bibelen til INGEN nytte her inne . Hadde ALDRI trodd jeg skulle møte på så mye vranglærte stae dømmende kristne, men burdte visst det for Bibelen sier akkurat det.
Frafallet blir STORT.
Når Tore er nevnt så er det skuffende Kjell, at du bruker denne skremsel-overskriften. Selv om det står at Paul Mills SIER SÅ.
Jeg er SYKT lei av skremsel og det jævelskapet her inne, for det er Ihva det er: SKREMSEL. Det ER det MOTSATTE av hva Guds Ord sier vi SKAL GJØRE!! HØRER dere snart Guds ORD?? Hadde jeg ikke kjent til Guds Ord før jeg leste Søkelys, så hadde jeg sikkert vært innlagt av frykt nå.
Jeg har INGEN frykt. Ingen angst. Eier jeg Jesus da eier jeg alt! Han er med HVERT sekund. HAN er det som stadig minner meg på vår fine venn her inne JV, HAN er det som er FULL av kjærlighet, HAN er det som er så full av omsorg for alle, og trygghet. TOTALT motsatt av mange kommentarer her inne😢
Jesus kommer snart. Alt tyder på det. Gud har ikke kalt meg til vrede. Han sendte sin Sønn som døde for meg. Han henter en plettfri brud, uten avkappede hoder. (Dette skjer ETTER at de kristne har dradd -antikrist sørger for det) Jesus møter oss i skyen snart. Ikke ETTER de 7 grusomme årene med trengsel. Ikke på slutten av Bibelen nei, for da SETTER HAN sine føtter på Oljeberget. Opprykkelsen-ja det er akkurat hva det er; møte I SKYEN. Ingen fot på Oljeberget da nei😊
Til slutt har jeg bare EN ting å si Tore; Nå tier du stille.
Hannah
Hva slags sinne mot Tore er det som driver deg?
Du venter vel ikke at en du ber holde kjeft, skal kalle deg «søster».
Tore skriver her sannhet. En sannhet få vil lytte til.
Det er ditt valg.
Tore lytter til Ordet og Den Hellige Ånd, og er nok mer lydhør for Åndens stemme enn det du og mange andre er.
Noen gjenkjenner Guds stemme, andre må bli trent opp til det.
Bare se på Samuel. Herren talte tre ganger til ham før han av en mer erfaren troende fikk beskjed om hvordan han skulle svare når Herren talte.
Dere freser jo bare fordi dere ikke har den samme åpenbaring over tingene.
Mange advarer nå mot det som skjer og gjør de ikke det -vil den ugudeliges blod være over hodet på budbæreren.
Dersom budbæreren varsler og den ugudelige ikke omvender seg, vil den ugudeliges blod være over hans eget hode.
Jeg er enig med Tore i at dette er djevelens sæd. Vaksinen er ikke av Gud og den er en gift som har drept både fysisk og åndelig.
Mange som jeg trodde var troende brødre og søstre er blitt som forhekset av denne verden og media.
De stoler ikke på Guds Ord og Åndens åpenbaring men stoler på VG og Dagbladet. Det var på tide å rette en skarp advarsel mot denne slangegiften som de kaller «vaksine».
Den er en løgn fra avgrunnen.
Når det ikke er samklang mellom «Åndens stemme» og Guds Ord, hvilken ånd er denne stemmen fra da, Bjørn?
Helt riktig Bjørn
«Ta ikke den sprøyten» sa Den Hellige Ånd til meg.
Jeg avsto.
Andre kristne igjen har hatt en fornemmelse: «Ta ikke de vaksinene» og gjorde det ikke.
Noen Guds barn lytter mer til TV, Radio, aviser enn de gjør til Guds Ånd. Mange kristne tilbringer timevis foran TV apparatet og aviser, internett, og setter av ti minutter om kvelden til bønn, Gud og Hans ord.
Og så forventer de at Gud skal tale til dem…
Deres sinn og tanke er så fulle av kjødelig tanker og impulser at de ikke klarer å høre Åndens stemme.
Jeg har sett det her i husmenigheten og tidligere i den pinsemenigheten vi dro til. De eldre troende brødre og søstre som tilbrakte timevis i bønn og bibel daglig hadde åpenbaring.
Det er en åndelig dybde i disse slik at de vet å forstå Åndens tale.
De har tilbrakt timevis i bønn og Guds nærvær og høstet velsignelsen og visdommen av det.
Bjørn??
(Hvilken stemme er det da?)
Nick
Åndens stemme taler ikke i mot Guds Ord slik det er åpenbart.
Åndens stemme kan varsle deg i praktiske situasjoner slik som med vaksinen. Åndens stemme kan lede deg til å gi en håndsrekning til et menneske i nød.
Åndens stemme kan be deg gjøre ting som du ikke hadde planlagt.
Ånden kan si: Gå bort til den bilen eller vognen og hold deg der».
Ånden kan selvfølgelig også si «Ta ikke den vaksinen»
Men Åndens stemme sier ikke: Gå bort å dyrke andre guder.
Den sier heller ikke «forbannet være Jesus» eller ber deg gjøre noe som er i strid med Guds vilje og bud.
Jeg undres på om ikke du egentlig mener å si
«Når det ikke er samklang mellom “Åndens stemme” og min tolkning av Guds Ord, hvilken ånd er denne stemmen fra da.»
Bjørn: Når Jesus sier at det er ikke noe utenfor mennesket som kan gjøre oss uren når det kommer på innsiden av oss, og «åndens stemme» sier at du kan miste frelsen av vaksinen, hvem skal vi lytte til da?
Hvis det Jesus sier er sant, da skal ikke vaksinen koste oss frelsen. Vi snakker om frelsesspørsmål her, Bjørn. Jeg snakker om å sette opp en lære hvor du mister frelsen ved å innta en vaksine, samtidig som at Jesus sier at dette ikke gjør deg uren. Kun det som gåt ut av oss gjør oss uren. Enkel, grunnleggende kristendom.
Jeg har selv valgt å takke nei til vaksinen, men jeg har ingen, absolutt ingen grunn til å slå meg selv på brystet av den grunn.
Jeg har heller ingen grunn til å heve meg over min vaksinerte bror, Herren skal dømme både meg og ham, og i følge Jesus er det ikke det som kommer inn i kroppen som gjør oss uren.
Min farfar fikk sprøytet inn store mengder cellegift i blodet før han døde. Det var riktignok for å behandle kreften, men det var allikevel gift som til slutt tok knekken på ham. Heldigvis kunne han hvile i at dette ikke gjorde ham uren i Herrens øyne, til tross for blodet fullt av gift.
Tore: har du denne læreren på innsiden – så er det på tide å krype raskt til Korset – og be om nåde!
Dette er en lære som ikke har noe med kristendom å gjøre, det er hårreisende hva du får deg til å skrive.
Hvorfor strider din lære med Jesu Ord? Kan det være at Jesus glemte å forkynne dette og derfor har gitt deg «åndens åpenbaring»? Neppe.
Dette er vranglære, usannheter som strider med Bibelen, du er en falsk lærer, Tore. Din blogg er fylt med falsk lære.
Noen sannheter har du inni mellom, men en god gammeldags klokke som ikke fungerer har også rett 2 ganger i døgnet. Det samme kan sies om din lære.
Du har tidligere sagt at det er noe åndelig over coronaen, da sa bl.a at de som vandret nært Herren ikke ble syk av den, evt svake symptomer.
Hva skjedde da du selv ble smittet? Du fikk en en skikkelig knekk og havnet på sykehus. På tide å ta et hint? Det du fyller din blogg med vranglære, du gjør bedre i å legge ned bloggen og søke Herren. Dette er ikke kristendom.
Handler dette om at du ikke var villig til å beklage at dine påstander om at vaksinen var dyrets merke? Var du ikke villig til å ydmyke deg og si det var feil, derfor vri og vende på bibelvers og lage teorier om Nephilim og mye annet rart? Du tar vers ut av sin sammenheng for å få det til å passe dine teorier, jeg lurer på om du egentlig er frelst, Tore.
Dine innlegg har ingenting med sann kristendom, du lever på såkalte «profetier» og «åpenbaringer», og til slutt ser vi at ikke noe stemmer med det som Jesus lærer.
Vend om Tore, du forkynner en falsk lære.
Tores blogg er fylt av åndelige skatter.
Han er en Guds mann som våger å forkynne sannheten for folk.
Har satt uendelig stor pris på Tore og hans tjeneste for Herren Jesus Kristus.
Kan på det sterkeste anbefale Tores nettside
https://korsfestet.wordpress.com/
Nick
Er du frelst?
Mange bærer Navnet fordi de engang ble kalt.
Å være kalt – er ikke det samme som å være utvalgt. For kallelsen drar folk, for at de kan gi sitt liv for Herren. Men mange velger å avslå, eller etter å ha vært frelst en stund, å slippe kallelsen. Men utvalgt er mer at du holder fast til enden – uansett hva som kommer mot deg, men vi ser også at Judas, som var utvalgt, også falt:
«Jesus svarte dem: Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og én av dere er en djevel.» Joh 6:70
Det er mange som formidler vranglære rundt om i kirker og bedehus. De lærer at menigheten skal bortrykkes før trengsel.
En farlig vranglære.
De lærer at spedbarna blir Guds barn i dåpen med tre skvetter vann på hodet. Vranglære.
De avviser Guds krav til hellighet og renhet. En vranglære.
Det skjer ingen demonutdrivelser hos dem, fordi de avviser Bibelens Ord og ville ha fordømt det Jesus og disiplene gjorde.
En vranglære.
Jeg har fulgt Tores blogg noen år, og jeg har ikke funnet noe lære som bryter fundamentalt med sentrale lære spørsmål i den kristne tro.
Det kan være detaljer og nyanser og ting vi ikke ser likt på, men vi snakker ikke om sentrale punkt i kristentroen.
Selv satt jeg lenge fast i den falske læren om bortrykkelse før trengsel, men når jeg begynte å studere Ordet uavhengig av hva de tradisjonelle tankene var i mitt kirkesamfunn, åpenbarte Guds Ord at mange bygde sine forestillinger på tradisjoner arvet fra fedrene og ikke på Ordet alene. Man tolket læren ettersom det klødde i øret. Å fortelle mennesker at de skal unnslippe den store trengsel og bli bortrykket før Antikrist kommer, er jo noe som klør i øret på kristne. Dermed blir de ikke gjort rede for trengselen og forfølgelsen og mange av disse vil vinke Herren takk og farvel når presset øker.
Du mener nok at Tore forkynner vranglære fordi hans forkynnelse ikke samstemmer med din subjektive forståelse av tingene.
Siri: svarer deg litt senere i kveld
Jeg har fulgt Tore sin blogg en god stund, og selv om han skriver en del om ulike profetiske hendelser, så påstår han på ingen måte at alt som andre får er korrekt. Men jeg blir hvert fall vekket av mye han skriver, og han ser mye av den åndelige siden som samsvarer med hvordan jeg selv ser på ulike saker. Så jeg har ingen onde ord å komme med om Tore!
Hei Siri,
Jeg er frelst ja. Jeg har tatt imot Jesus Kristus som min Herre og Frelser, og ved Hans blod har jeg blitt vasket ren for mine synder. Hver dag lever jeg i samfunn med Ham, og kjenner freden og gleden som dette gir, til tross for mange prøvelser på veien. Jeg vet at dette er noe som former oss som kristne.
Min far forkynte evangeliet for meg da jeg var 4-5 år (etter at jeg spurte ham om livet etter døden), og dette ble vendepunktet mitt. Husker fremdeles den fryden og gleden over å ha tatt imot Jesus, en glede jeg også kjenner i dag.
Men vandringen med Herren har ikke alltid vært en fryd og gammen, av og til havner man rett og slett på feil plss, noe som Herren tillot i mitt liv – sannsynligvis for å kunne advare andre.
Det jeg tenker på nå, er en tidligere forsamling jeg var medlem av. Her fikk jeg nærkontakt med den karismatiske trosbevegelse hvor tungetale, helbredelser, åndens åpenbarelse, profetier, kunnskapsord, falle i bakken etc var i fokus.
Faktisk var dette veldig i fokus, -så mye at Guds Ord ble tilsidesatt, og nye «åpenbaringer» ble forkynt.
Det var kaos, rett og slett kaos, profetier som aldri gikk i oppfyllelse, og de florerte det av. Til slutt begynte ting å slå sprekker, fruktene var særdeles dårlige, det var alt annet enn åndens frukter. Ikke en eneste profeti som var talt over denne menigheten gikk i oppfyllelse, i stedet kan en vel si at falske profeter ble avslørt.
Og de store lederne med både profetier, kunnskapsord, åpenbaringer, hvor er de i dag? Det er ikke noe som minner om at de er frelst, de snakker ikke om Jesus, absolutt ingenting som tyder på at de har liv i seg, -selv om det ikke er min sak å dømme. De kan allikevel være frelst for alt jeg vet.
Uansett, det jeg så den gang, og det jeg ser med Tore (m.fl), er denne fokuset på «åndens åpenbarelse», «profetier» etc som veier så tungt at Guds Ord må vike for å få plass til en slik forkynnelse. Hvordan kan jeg si noe slikt? Fordi Tore bl.a går langt i å si at du mister frelsen ved å ta vaksinen. Er dette bibelsk? Sier ikke Jesus at det er ikke noe utenfor mennesket som kan gjøre oss uren når det kommer inn i oss?
Men at det er hva som går UT av oss som gjør oss uren.
Hvordan skal en komme rundt hva Jesus sier her? Jo, ved å vri og vende på enkelte vers klarer en å koke sammen en suppe som kan virke troverdig, i tillegg får en ved dette ryktet på seg å være en som «lytter til ånden» hvis du sier at «ånden viste meg»…
Ved å pakke det inn i ordet «åndelig», så kan en nemlig komme seg langt, hvertfall innenfor det karismatiske. Hvis du spør etter Bibelske sannheter/begrunnelse, da er svare gjerne at «dette er åndelig». Det høres jo unektelig åndelig ut.
Herren fridde meg ut av denne type lære/bevegelse da jeg i 2011 gikk ned på mine knær i fortvilelse (etter denne menigheten) og sa til Herren: nå må du ta over styringen i livet mitt, både hvem jeg skal omgås med og hvor jeg skal gå (menighet). Jeg ønsker å følge deg Jesus, gå dit du leder meg!
Herren svarte bønnen momentant! Bare 2 dager senere fikk jeg besøk av et par som inviterte seg selv (!). De ble sittende i timesvis og prate. Eller rettere sagt; den ene personen satt bare og snakket ustoppelig (fra Guds Ord), uvitende om at han hele tiden løste opp den ene floken etter den andre, floker forårsaket av forkynnere jeg hadde lyttet til.
Herren har vist meg viktigheten av å studere/lære Sannheten fra Guds Ord, i stedet for å lytte til disse såkalte profetene og kunnskapsord som leder til en YOYO-kristendom som går opp og ned i takt med Oslo Børs. Ikke rart at mange som blir innlagt på psykiatrisk får dette spørsmålet: har du vært i kontakt med en karismatisk menighet?
Kaos ble byttet ut med fred, glede og stabilitet, dette ble fruktene og mine erfaringer. Samtidig kjenner jeg igjen denne form for «kristendom» som Tore sprer, det er nøyaktig den samme som jeg var involvert i, -ikke våg å utfordre deres lære, hvem tør å tale imot en «Herrens salvede»?
Tore, om du leser dette her: jeg anbefaler deg på det sterkeste å legge bort profetier, åpenbaringer, opplevelser og heller søke Herren. Be Han åpne opp Ordet for deg og lede deg ut av denne floken du sitter fast i. Be Han vise deg Sannheten og samtidig avsløre falsk lære som du evt lytter til.
Vær villig til å sette til side alt du skriver og er involvert i, og be Herren lede deg til Sannheten.
Så tilbake til deg Siri, dette er en del av min historie og mine erfaringer Og igjen, ja, jeg er frelst og hviler i Jesu frelsesverk.
Det hadde vært interessant å høre din historie, Siri, alltid oppmuntrende med vitnesbyrd!
Takk for din historie Nick.
Det var mye rart i trosbevegelsen og ting tok mye av.
Likevel. Det var også mye rart i de protestantiske bevegelser når de ble født frem.
Jeg tror ikke at Martin Luther hadde sluppet til i noen av de kirkesamfunn som bærer hans navn.
Du nevnte flere ting med trosbevegelsens og Levende Ord.
Men var disse et angrep på de tradisjonelle kristne sentraldogmene?
Eksempelvis brøt de med treenighetsdogmet? Læren om Kristus som sann Gud og sant menneske på en gang?
Jeg vet at endel i trosbevegelsen forkynte læren om Jesu åndelige død i helvete i stedet for Jesu stedfortredende død på korset.
Jeg har aldri oppdaget slike tanker på Tores blogg.
Det å skrive om noe profetisk er ikke det samme som å fremsette en profeti i Jesu navn om at noe spesielt skal skje.
Det som ble profetert over Levende Ord ble ikke oppfylt.
Det skjedde nok mye som var rent sjelisk og basert på menneskers ønsker og mål.
Det samme kan jo sies om Filadelfia-menighetens Q42 prosjekt i Kristiansand.
Du skriver mye om dine erfaringer. Nå er det jo også slik at mange har dårlige erfaringer med menigheter og bedehus av forskjellige navn og opphav.
Tenk på bedehuskulturen i Norge. Hvor mange ble ikke skremt av tradisjonell helvetesforkynnelse og fikk et negativt forhold til bedehus og mørkemenn?
En sann kristen forkynnelse er ikke redd for å støte mennesker. De fleste som gikk i Jesu følge ble jo støtt og forlot ham.
Jeg tror nok mange kristne hadde blitt støtt av Jesus også.
Ta når Jesus lagde en deig av spytt og søle og smørte det på øynene til en blind mann.
Hva hadde aviser og religiøse da sagt og skrevet?
Eller når Jesus gikk berserk i templet og veltet pengevekslernes bord? Jeg tror nok at mange kristne hadde vært flaue over Jesus.
Jeg skjønner at du ble såret og skuffet av ditt opphold i trosbevegelsen. Men jeg kan forsikre at det ligger mange skadeskutte mennesker også i kjølvannet av de andre kristne forsamlingene og bevegelsene som er i Norge.
Vi har i kirker og bedehus sett hvordan bitterhet mellom åndelige søsken er oppstått og det har vært mange konflikter.
Det er dessverre slik blant mennesker fordi mennesker er mennesker.
Fantastisk å høre hvordan Gud svarte Nicks bønn. Og lese om fred, glede og stabilitet som kom.
Merkeligste svaret fra Siri…
Vitnesbyrdet ditt Siri??
Du nevner bl.a dette med at Jesus døde åndelig også, og dette er en forkynnelse som er ganske utbredt i karismatiske kretser, også hvor jeg gikk.
Hvis Jesus døde åndelig, da feilet Han i å være Gud. All falsk lære vil gjøre Jesus til noe mindre enn hva Han er.
En annen sak er også det at i disse kretser er det som nevnt mye fokus på kraft-opplevelser-åpenbaringer, og hvis du har disse ingrediensene, da spiller det liten rolle hva Guds Ord sier hvis «åpenbaringer» og Bibelen kolliderer.
Manifestasjoner og opplevelser vil alltid veie tyngre enn Bibelen. Bare se hvor fort vi har en lære som sier at du mister frelsen av vaksinen..
Jeg husker jeg begynte å tvile på Benny Hinn, da fikk jeg høre fra en av lederne at «Jeg kjenner (eller Gud viser meg) at du har fått negativ påvirkning utenfra».. Jeg ble rimelig fortvilet, tenk at jeg skulle finne på å tvile på Benny Hinn..
Jeg har veldig vondt av de som har kuttet ut alt som har med Kristendom å gjøre pga slike ting, deriblant Anders Torp og flere som har opplevd det samme, jeg kunne fort vært i hans sko i dag.
Vi vet at også satan har kraft og kan gjøre veldig mye, det har han alltid gjort, og det vil han gjøre når antikrist trer frem og forfører verden. Når kraft, tegn og under er «beviset» for at dette er god fisk, da kan en fort bli forført. Også «Gud sa til meg bla bla bla».. Den Hellige Ånd vil ALDRI, ALDRI motsi Bibelen!
For meg personlig var det flere ting som satte meg fri, deriblant «Kundalini Warning» av Andrew Strom, jeg anbefaler alle og enhver å se denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=EXolizIy6_g
I tillegg ble Justin Peters’ undervisning veldig frigjørende.’
Samtidig bør det også nevnes at det er veldig ydmykende å «begynne på nytt». Det koster å innrømme at mye jeg trodde/stod for var feil, det tok sin tid å lege sår og stolthet. Men «Får da Sønnen frigjort dere, da blir dere virkelig fri». DET kan jeg vitne om.
Men så klart, ingen menigheter eller kretser er perfekt, og med min bakgrunn eller erfaringer kan en fort havne på motsatt side hvor en ikke vil ha «ånd» i det hele tatt. Den Hellige Ånd er 1/3 av Guddommen og er i høyeste grad reell, selv om Han ikke vil være i fokus.
Jeg vil heller ikke si at en karismatisk menighet = falsk lære. Folk er forskjellig og uttrykker seg forskjellig, jeg tåler veldig godt både halleluja og amen! Men DHÅ skaper aldri kaos og uorden, Gal 5:22: Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, ydmykhet og selvbeherskelse.
Vel, så det var litt mer, tror jeg stopper der. Del gjerne ditt vitnesbyrd om du vil, Siri.
Hei Nick.
Du skriver svært bra og fint at du deler din historie. Herlig å høre at selv det du har vært gjennom så er du i dag på Himmelveien. Fint med slike vitnesbyrd her i en ellers så mørk verden. I dag gjelder det som aldri før å bli knyttet til Guds ord som vil bevare oss gjennom det som møter oss på vår vei.
Hei Rolf,
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, godt å høre fra deg igjen, du er en jeg har savnet her.
Det er sant det du sier, Guds Ord er helt avgjørende, spesielt i denne tiden vi lever i!
Det er så lett å bli forført, kjenner man ikke Skriften så blir en et lett bytte, slik som jeg ble.
..De tok imot Ordet med all godvilje, og gransket hver dag i Skriftene om det forholdt seg slik som det ble sagt. (Apg 17:11)
Kan ikke understreke nok hvor viktig dette er!
Rolf/Nick/Hannah
Det er liksom småsøtt det dere skriver om.
Folk stuper døde om etter vaksinene. Folk ligger syke og sengeliggende. Verden er i begynnelsen av tredje verdenskrig med en gigantisk økonomisk depresjon og kollaps rett rundt hjørnet.
Og dere godsnakker om å fælt det er med trosbevegelsen og mimrer over det dere opplevde.
Alle religiøse bevegelser etterlater «avhoppere» som er et finere navn på frafalne. De finnes overalt. Mennesker som ble såret av det de opplever. Guds rike er ikke et cruiseskip men ett krigsskip der folk vil bli såret. Det var mange som gikk skuffet bort fra Jesus fordi de ikke taklet det eller ville betale prisen.
Dere henger dere opp i noen uviktige lærepunkt som noen i trosbevegelsen skal ha forkynt.
Det var mange barnesykdommer i den tidlige fasen av Trosbevegelsen. Mange som blåste opp enkelte læremessige nyvinninger som var feil.
Men langt verre vranglære er det som kirken forkynner.
Eksempelvis likekjønnede ekteskap og barnedåpen.
Det er virkelig alvorlige læreavvik som kan føre mennesker i fortapelse.
Oppgitt:
Både kirken og mye av den karismatiske trosbevegelsen har sine feil.
Kirken har så tydelige feil at enhver oppegående forstår veldig fort at noe er fryktelig gale, slik som Jehovas vitner. Det er altfor tydelig.
Men se på den karismatiske trosbevegelsen hvor eksplosivt den vokser, er det ikke grunn til å stille spørsmål?
Det høres ut som at du vil skyve alt under teppet innenfor trosbevegelsen og heller gi avhoppere tittelen «frafalne», det er en rimelig syk påstand.
Du sier også at vi henger oss opp i «uviktige lærepunkt», er det ikke så nøye at Jesus ikke er Gud, slik trosbevegelsen har forkynt? Hvis Jesus ikke er Gud, hvordan kan du og jeg da bli frelst? Ved å kjenne en kraft? Ved å høre ånden?
Du kaller det «uviktige lærpunkt», dette er en fin oppskrift om en vil neglisjere Guds Ord, og typisk innenfor trosbevegelsen. Legg bort Bibelen sier enkelte.
Det skumle med den karakteristiske trosbevegelsen er alt som er godtatt og kommer inn ikledd en «kristen» drakt hvor folk får seg en opplevelse, kanskje en helbredelse, kanskje faller de i bakken, kanskje taler de i tunger. Men der var ingen omvendelse, der var ingen frelse, ingen gjenfødelse.
Men et møte med en annen åndsmakt. En fødsel, men ingen gjenfødelse. Spør en karismatiker hvordan han/hun ble frelst, det går ikke lang tid før du får servert en opplevelse. Det er nettopp dette folk søker; det appellerer til kjødet og dette er hva antikrist vil bruke for å forføre hele verden når han trer frem.
Søker en kraft og opplevelser, da skal en ikke lete lenge for å finne det, men ved hvilken ånd? «Gud gjør noe nytt» blir det sagt, fruktene avslører.
Hei Oppgitt.
Det må da være rom for litt småsøtt innimellom. Jeg er fullstendig klar over tidenes tilstand og den nød og fortvilelse som farer over jorden. Likevel må det da være rom for å glede seg over brødre som er blitt fridd ut i fra vranglære og bevart i troen på Jesus. Jeg ser nok litt annerledes på det med avhoppere da jeg tenker så enkelt at det er troen på Jesus Kristus som frelser oss. Mange bevegelser i dag og ikke minst i karismatiske kretser har sin kristendom i hva de opplever og lykkes med. Jeg er glad jeg har fått lytte til forkynnelse de siste årene som peker bort i fra meg selv og på Jesus der hans frelsesverk er 100% for syndere som tar sin tilflukt til ham. Så får jeg lov å vandre i det salige plassbytte. Og så er jeg så glad for Jesus går og leter etter den ene, ser den ene og og er så opptatt av den ene. Jeg oppfatter vel mer Guds rike som et nåderike eller nådecruiseskip om du vil. Det pågår en kamp om deg og meg og det er hvor vi skal tilbringe evigheten. Blir vårt forhold til Guds ord brutt er det av evighetsbetyning. Uviktige lærepunkter i trosbevegelsen som du nevner. Enten kjenner du ikke til hva deler av trosbevegelsen lærer eller så kjenner du ikke til hva Guds ord lærer. Nytestamente med Jesu ord og apostlenes budskap er gjennomgående advarsel mot falske lærere og oppfordring til å våke. Det er også Jesu ord i sin endetidstale: «Se til at ingen fører dere vill» Deler din bekymring over likekjønnede ekteskap som også er en del av forførelsen i disse tider, men jeg er nok enda mer bekymret over meg selv og kristenheten at vi tar det så lett med synden i denne tiden. Vi er i ferd med å bli lovløse langt inn i Guds forsamlinger.
Jeg ser hva dere skriver Nick og Rolf.
Jeg har nok en helt annen erfaring i kristenlivet og kan kalle med «avhopper» fra bedehus miljøet på Vestlandet.
Ble født inn i en bedehus-familie som alltid var på bedehuset og som levde etter kravene der. Jeg var annerledes og opplevde at noe ble savnet. Bibelens ord, det Lukas skrev om i Apostlenes gjerninger var totalt fraværende i bedehuset. Det var tørt, kjedelig og tomt.
I tjueårs alderen begynte jeg å rote med andre ting, gikk ut på byen og dro på dans. Lørdag på byen og søndag på bedehuset.
Etter hvert begynte miljøet på bedehuset og baksnakke, se ned på meg og etter en stund ble jeg isolert fra de andre.
Ble aldri spurt med noe sted etter samlingene når de andre dro ut for å bowle eller spise pizza. Jeg opplevde hele tiden en tomhet i meg, og forstod at forkynnelsen og praksisen til bedehuset ikke kunne hjelpe. Det var et forholdsvis konservativt bedehus med besøk av slike som Nissen med flere.
Etter en stund forstod jeg at det bedehuset holdt på med ikke samstemte med den kristendommen jeg leste om i Bibelen, og jeg parkerte deretter både bedehus og bibel en stund.
Det gikk noen år og jeg dro til Oslo for å studere, og på studiestedet der ble jeg kjent med noen unge kristne som ikke var fra bedehuset og som var mer opptatt av å leve ut kristentroen slik den er omtalt i Apostlenes gjerninger.
Jeg ble invitert med på møtet og første gang opplevde jeg det mer som «levende hyl» enn et bedehus møte.
Men det var ikke overfladisk og jeg var med på bibelgrupper osv og erfarte at Bibelens Ord åpnet seg på en måte jeg aldri hadde opplevd før.
Tilliten til Jesus begynte å vokse og bønn og bibel ble ikke lenger en plikt. Jeg kjente at jeg vokste i tro og personlig kjennskap til Jesus. Det som stod i Bibelen ble levende og jeg ble med på et evangeliseringsteam. Vi opplevde både små og store under, men også erkjennelse av at det er «noe som er nå, og noe som er fremtidig» -i himmelen. I den gruppa fant jeg ham som ble mitt livs kjærlighet og vi er i dag gift, har tre herlige barn og bor i USA og er en del av International Churches of Christ.
Jeg kunne ha kalt meg «avhopper» fra bedehuset i Norge, men velger å la det smertefulle kapittelet i livet hvile. Ingen mening i å dvele med fortiden -men heller strekke seg mot alt det spennende som ligger foran oss. Både av trengsel, prøvelser og styrke og støtte fra Gud vår Far.
Selv om jeg ikke bor i Norge lenger, er det veldig interessant å lese hva som rører seg blant kristne i hjemlandet.
Spesielt om alt som vedrører endetiden og det som skjer.
Tusen takk for at du deler din historie, Hilde!
Jeg har ingen problemer med å tro på hva du forteller, bedehuset har også sine ofre.
Jeg tror så absolutt at religiøsitet, loviskhet, hykleri og skinnhellighet er noe som flere har sett eller opplevd fra bedehusland, og av den grunn kuttet ut sin tro/kristendom.
En fasade som ser bra ut fra utsiden, men mangler liv.
Slike historier må komme frem, selv hvor vondt det er å høre!
Jeg kjenner ikke til «International Churches of Christ», men er veldig glad for at du har funnet din sammenheng til tross for en tøff fortid fra bedehuset. Herren vendte deg ikke ryggen selv om andre hadde gjort det!
Hei Hilde.
Jeg hiver meg på Nick sin kommentar og takker for at du deler så åpenhjertig. Du berører en av mine hjertesaker, hvordan er det mulig at bedehusmiljøet kan være så kaldt og brutalt mot medmennesker. Meningen med mitt innlegg var jo ikke å glorifisere bedehusmiljøet, men i denne saken ble det fokus på læren og vranglære som det er mye av i trosbevegelsen. Hadde frelsen min vært basert på opplevelser i bedehusmiljøet hadde jeg ikke vært frelst i dag, men frelsen hviler på Jesu fullbrakte verk. Det er nok mange svar på hvorfor det er slik i bedehusmiljøet og for mye å gå inn på her, men nevner kanskje det største problemet. Det er at vi ikke ser på oss som syndere lenger. Det er ingen mennesker som er hyggeligere å være sammen med som syndere som henger ved Jesus. De har opplevd stor nåde, lever i nåden og ønsker at andre skal få oppleve samme nåde. Er redd det er mye fariseisme på bedehusene og da blir vi meget selvopptatte. Som det er sagt: En kristen er opptatt av 2 ting, Jesus og sin neste.
Vaksinen i seg selv er ikke dyrets merke , bibelen er veldig konkret på hva som er dyrets merke, i lys av utviklingen så må vi forstå at dette vil være ett bestemt merke , mest sannsynlig i form av en QR kode , ja jeg tror faktisk ikke det er ett chip implantat engang , men ett fysisk synlig merke , som når en skanner matvarer i butikker ol. Grunnen til dette er for at alt av infrastruktur ligger klar , både i mobil telefoner og mye annet , bare tenk selv » Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dyrets merke » Det vil i praksis si at om en skal selge sin brukte sykkel til en privat person , så må dette merket skannes for å gjøre penge transaksjonen, og dersom verken den som skal kjøpe sykkelen ikke har dette merket , så har han ikke mulighet til å betale, og dersom den som skal selge sykkelen ikke har dette merket , så har han ikke mulighet til å ta imot betaling , dvs at når dyrets merke blir innført , så må alle former for fysiske penger totalt ha mistet sin verdi og ikke lenger vil være brukende som betalings middel .
Dyrets merke tror jeg vil bli innført når rytteren på den gulbleke hesten rir Europa, det som da er dyret som stiger opp av havet og som blir kontrollert av makten til Kina , dette er også tiden da dyret vil åpenbare seg og dette dyret tror jeg er Donald Trump .
Covid vaksinen er ett satans verk og den er ett viktig redskap for å kunne innføre dyrets merke , å sprøyte inn under huden noe som er kommet fra satan er ikke det smarteste en kam gjøre .
Corona » Pandemien» var og er rytteren på den hvite hest av de fire apokalypse rytterne og de kommer i den rekke følgen det er nevnt i bibelen, først rytteren på den hvite hest, nå ser vi rytteren på den røde hest , neste er rytteren på den sorte hest og den siste er rytteren på den gulbleke hesten og det er når denne hesten rir Europa at Antikristi vil åpenbare seg .
Den som har Jesus er trygg , jeg tror Jesus gjenkomst og opprykkelsen skjer i løpet av tiden rytteren på den røde hest rir verden og Sverige er under aktivt angrep , så jeg tror at vi Guds folk vil være opprykket , før Antikristi åpenbarer seg , dvs at vi vil ikke oppleve de to siste apokalypse rytterne.
Er det ikke noe med rekkefølgen her som ikke stemmer helt? Antiktist må vel stå fram først, for så å innføre merket. Nå har ikke jeg hørt på Paul Mills tidligere, bare denne videoen her, men det virker som han skylder på Trump for vaksineringen (og da impliserer at Trump er antikrist?) og at vaksinen er det faktiske «dyrets merke». Men rekkefølgen stemmer da ikke med bibelen. Man trenger å få en verdensregjering på plass og en leder for denne, som så er dyret/antikrist og innfører merket. Dyrets merke kan man da se på som et lojalitetsmerke overfor Satan – tar du merket får du kjøpe og selge, tar du det ikke så får du ikke ta del i samfunnet. Nå hadde vaksinen, og medfølgende vaksinepass, kanskje en del liketstrekk med dette – noen land gjorde det veldig vanskelig for folk som ikke kunne framvise grønt pass. Her i Norge fikk vi da sannelig gå i butikken også uten pass, men det var en periode da vi måtte ta på maske for å slippe inn. Masken sitter dog over munnen og ikke pannen og kan derfor ikke være merket (dyrets merke skal tas i pannen og/eller din høyre hånd), men bruken signaliserte likevel en lojalitet overfor myndighetenes bestemmelser. Slik jeg ser det er det samme med vaksinen – den rulles ut over alt, for fort, og med en baktanke om at legemiddelindustrien og de som smøres av den skal bli fryktelig rike. Mange dør og har dødd som en følge av dette. Som det står i bibelen – kjærlighet til penger er roten til alt ondt. Men likevel, selv om det er mye ondskap med i bildet, så er neppe vaksinen dyrets merke.
Jeg vil anbefale Carter Conlons preken fra 2010 om «Mark of the beast» – god bibelsk forkynnelse som setter ting i riktig perspektiv, med rikelig bruk av bibelsitater. Prekenen finner dere her:
https://www.youtube.com/watch?v=-7_tcf5ZYr4
Må si det at her avslører mange hva som bor i deres hjerte, og som tastaturet flyter over med. Hva driver dette sinnet, hatet og fiendskap mot noen som har andre meninger en de selv. Noen ser ut til å ta andres meninger som om at de er rettet mot dem personlig, Ikke så. Noen mener det ene og noen mener det andre, ja vel, er det noe å kjekle om? Hva med Han som rev ned gjerde som skilte, fiendskapet. Er det ikke Han som skaper enhet? men her ser det ikke slik ut. Noen bruker Hans ord som våpen, rettet mot mennesker, og ikke mot vår skjels fiende. Har Han gitt deg myndighet til å bruke Hans våpen på denne måten? Hvis noen kjenner det stikker i hjertet nå, eller føler seg truffet, så er dette ordet for deg å tenke over.
Leste tidlig om forskning av covidsprøyten. Vaksinen påvirker kroppen på en måte at vi blir likegyldige og svake, slik at en aksepterer det som kommer av lover og systemer. Det er jo rart å se alle som blir truet med arbeids nekt, reiser over landegrenser og mange andre problemer. Men myndighetene gjør alt de kan for å få gitt vaksinen til alle.
Det samme gjelder dyrets merke. Hvem vil vel stå utenfor å se at alle kan kjøpe og selge, bare ved å være lydige å ta merket i sin høyr hånd eller panne.Åpenbar.13,16—-. Les om RFID chip. Vi har et valg å ta, slik som med sprøyta. NB! Ved å lese flere av innleggene, meninger og ordbruk i disse, vil jeg bare minne om å ikke glemme ha fulle oljelamper. Guds fred.
Betina du skriver: « Jeg har fulgt Tore sin blogg en god stund, og selv om han skriver en del om ulike profetiske hendelser, så påstår han på ingen måte at alt som andre får er korrekt» (Nei, det er sjelden rett, så akkurat DERFOR kan han ikke det)
Hvorfor være så opptatt av dette?
1/3 av Bibelen er profetisk. Det er rikelig og godt nok for oss alle. Er det ikke?
Fortell meg om EN eneste SANN profeti utenom Bibelen? Fra Tore og andre?
Falskhet i emner som er profetert om som er høyest på lista er VEKKELSE,VELSTAND, KRIGER/ELENDIGHET/TSUNAMIER/ HUNGERSNØD o.l. Om noen profeterer og det ikke skjer er han en falsk profet. Stemmer ikke det?
Har du blitt noe bedre av å lytte på Tore?
Har det gitt noe frukter? Eller mer frykt? (og ikke frukt) På fruktene skal treet kjennes.
Du trenger ikke svare op noe, jeg har deg bare SÅ på hjertet og jeg vil du bare skal lese og tenke over mine ord. Det gjør meg så vondt alt du går igjennom😢
Så lenge du er enig i alt med Tore , Fri pinevenn og Bjørn m.fl.så er de høflige og vennlige med deg. Ulver i fåreklær. Still dem et kritisk spørsmål (som du BURDE hatt for lenge siden) og du blir behandlet som Hannah😊 Vi må FOR ALL DEL ikke «RØRE DISSE HERRENS SALVEDE». Vrøvl. Jeg ler av det.
Verken meg eller Nick har kommet med onde ord til Tore. Og til Hanvold, enevald flåten, Skagestad, m.fl. har FLERE som vil dem vél oppover årene advart vennlig gang på gang. UTEN at det hjelper. HVIS nå noen av dem fikk høre en gang at NÅ er det nok og at NÅ holder du kjeft, så bør en søster eller bror kunne si det, uten at kalles ondt. Man kan selvfølgelig droppe det ordet, enig i at det finnes gode alternativer, men ærlig talt… er det ordet SÅ krise da?? Krisen er hva DE holder på med.
Se hvordan LYE har talt ondt (VIRKELIG ondt) til meg. Fordi jeg har stilt spørsmål. «RØR ikke hans salvede Lye!!!». (??) Han har ikke salvelse Betina med de fruktene vi ser. Han har ikke fått noe tiltale fra Gud. ENHVER kristen er istand SELV til å få fred i valg av vaksine/ikke vaksine, jobb, reise, prepping eller annet. JEG har ikke problemer med Rune, Betina. Jeg ber for ham. Men han må ha det grusomt med uoppgjorte ting. Det fører en bort fra Jesus. Man behandler ingen kristen søster slik. Utenom 2-3 brødre her inne så har de ca 12 andre «brødrene» (??) mine aldri forsvart meg overfor LYE. De er ikke staute frelste mannfolk. Bare sørgelig for dem… Synd på dem.
Er man virkelig frelst så har man DHÅ. Folk påstår de hører Gud tale. Det er fra sitt eget hode. Gud taler gjennom Sitt ord. Og DHÅ leder oss og viser oss vei i fra de minste til de største avgjørelser hvis vi tar oss tid med Gud. Tore og Rune har intet mer spesielt. La deg ikke lure Betina.
Du skriver: « Men jeg blir hvert fall vekket av mye han skriver, og han ser mye av den åndelige siden som samsvarer med hvordan jeg selv ser på ulike saker»
Hvis det ikke samsvarer med Guds Ord da?
Hva er det han har sett? Det jeg trenger finner jeg i Guds Ord.
Har du lest alt nøye hva Nick skriver? Du skal ikke tro på meg og Nick heller. Men sjekk det gjennom Guds Ord.
Fin link til deg Tore, pinsevenn Bjørn Lye og andre⬇️ Har ikke lest selve bloggen så uttaler meg ikke om den. Men dette gjelder KUN de PUNKTENE lenger nede på siden i LINKEN⬇️
https://lundtorp.no/eksempler-pa-falske-profetier/2/
Måtte Jessabel ånden vike fra deg Hannah !
Rune Lye.
Hannah har utviklet et hat mot deg og noen andre brødre i Herren.
Hun kan ikke la det ligge fordi hun er såret.
Hun trenger Guds legedom for sine sår.
Men hun har vansker med å akseptere at brødre og søstre i Jesus mener noe annet enn hennes utgave av troen.
Beklager å skuffe deg RT 🤗
Jeg kan ikke utvikle noe hat. Det går ikke. Smyger slike ting seg inn så må jeg be. Det gjelder deg også -ikke sant?
Gud svikter aldri når vi ber ham hjelpe oss. Jeg er vasket ren i Jesu’ blod. Rune ber jeg for. Der ikke godt å være ham i dette han holder på med, derfor har jeg vondt av ham. Han står fast, søker ikke hva GUDS ORD sier om oppførselen.
Rune VET at jeg bryr meg om ham. Du, RT, er nok veldig glad i Hannah… hehe… Elsker meg som en søster i Herren…. Uffda… full av JESEBEL
(Problemet mitt er nok heller DESIBEL. Elsker høy musikk.
Vi møtes i himmelen RT håper jeg?
Her inne er det noen andre som sliter med Hannas syn på ting. De blir svært provosert. Mange sliter nok med å be for meg, og velsigne meg🤗
Jeg er ikke først og fremst opptatt av slike ting som forskjellige syn på ting osv. men om Jesus virkelig har en plass i deres liv. DET er det viktigste for meg✝️
RT skriver om Hannah: «HENNES utgave av troen» 😊 RT, du er UTENFOR Guds Ord nå.
Våkne, våkne nå, RT 😉
(Efeserne 4:5-6)
«Det er én Herre, én tro, én dåp, én Gud og alles Far, han som er over alle og gjennom alle og i alle»
Ja, det har jeg, og funnet mange interresante artikler han har formidlet. Jeg er ikke opphengt i alle slags profetier, og hører eller leser ikke alt hva andre sier de har fått. Jeg har respekt for at Gud kan bruke hvem som helst, til hva som helst, og min mening er at det er mye troverdig i både Valdresprofetien og hva Lebesbymannen så. Det er viktig å ikke sluke alt som kommer fra mange, men det står man skal holde fast på det gode og ikke ringeakte profetisk tale. Gud taler gjennom sitt ord, men DHÅ taler også som talsmannen til vårt indre. Tore har absolutt ingenting med mine problemer å gjøre, og jeg har med min vandring med Gud fått oppleve mange ting Han har ledet meg til. Men vi mennesker kan tråkke feil, ikke bare en gang, men mange ganger, og det er alvorlig. Mye kan sies om mangt og mye, men man kan ikke legge ut livet sitt på Søkelys med alt man har i sekken for at andre skal forstå. Jeg er ikke ny på veien, men meget mulig må jeg begynne på nytt, noe jeg håper jeg kan ved Guds nåde. Det er heller ikke bare å knipse med fingen, så er man fri fra frykt som jeg har fått av dette greiene som er rullet ut over verden og mine egne feiltrinn som er smertefullt å forholde seg til. Vi ser forskjellige ting på ulike måter, og det må vi respektere hverandre for, og overlate til Gud om man er uenig, som med alt annet for de som klarer det. Det er viktig at vi i alle fall prøver å bevare våre hjerter, selv om det kan være vanskelig å forholde seg til ulike ting. Jeg kan si jeg er sint for hva andre lider av denne sprøyten, mange tilfeller man aldri får høre om i media. Jeg synes det er helt forferdelig for jeg har også mennesker jeg er veldig glad i. Vi må prøve å tenke på hva Jesus måtte tåle for verdens syndere, jeg tenker at det kan bli en snare å bli såret, det ble det nemlig for meg etter mange år. Jeg har tenkt mange ganger, «hvorfor stolte jeg ikke på Deg, Du den eneste, trofaste allmektige skaper, istedenfor å la meg vippe av pinnen og se på omstendigheter som for Gud ikke var noe problem å løse opp i», om jeg hadde satt min lit til Han fullt og helt. Så vær velsignet Hannah, og fortsett og gled deg i Herren, det skal være din styrke!
Hei RT , jeg har advart folk og Hannas anklager mot meg er falskt og hun bevist unnlater å forstå hva jeg skriver .
Ett eks. de fleste her er enig om at vaksinen er satans verk , dersom noen da anbefaler å ta denne vaksinen, går de ikke da satans ærenf? og med de tjener de satan.
Men når jeg holder frem denne sanheten, så er det som en vond ånd våkner i Hannah og hun gyver løs på meg med nedlatende talle og mye annet , hun omtaler seg selv i 3 person, som om det ikke er Hannah selv som taler , men noe ondt som har besatt henne.
Be for Hannah, hun trenger våres bønn.
Jeg elsker deg Hannah, jeg synes det er dumt at du helle tiden bevist mistolker hva jeg skriver .
Tusen takk Betina og vær velsignet🤗Takk for viktige ord Betina. For alt du delte. Og vit at jeg aldri tror du bare hører på ting og ikke kan sjelne. Du har så mye klokt å komme med, og er en viktig stemme her inne. Jeg forstår dine følelser angående test/vaksine og løgnen med alt som florerer. Det er en grunn til at (selv om jeg bryr meg) velger å bare se forbi det. Prøver ihvertfall… Det er virkelig ondskap oppe i de høye kretser. Og ikke bare der. Rundt oss. Men mye fortvilelse, sorg, sykdom rundt oss.
Tro hvor lenge til?…vil det vare..
Takk Gud for Han har et sted. Snart.
Tusen takk Betina og vær velsignet🤗Takk for viktige ord Betina. For alt du delte. Og vit at jeg aldri tror du bare hører på ting og ikke kan sjelne. Du har så mye klokt å komme med, og er en viktig stemme her inne. Jeg forstår dine følelser angående test/vaksine og løgnen med alt som florerer. Det er en grunn til at (selv om jeg bryr meg) velger å bare se forbi det. Prøver ihvertfall… Det er virkelig ondskap oppe i de høye kretser. Og ikke bare der. Rundt oss. Men mye fortvilelse, sorg, sykdom rundt oss.
Tro hvor lenge til?…vil det vare..
Takk Gud for Han ser alt og har beredt et sted…
Takk så mye for oppmuntring Hannah. Ja, Jesus har beredt et sted som er trygt og godt og utenfor vår fatteevne, det er som Paulus skriver når han ber om at de troende må få åpnet øynene så de kan se hvilket håp de er kalt til. Jeg ønsker også å nå målet og få med alle jeg bryr meg om. Jeg bryr meg om deg også, og tror du har en oppriktig lengsel etter Hans komme. Jeg hørte en tale av Sverre Granlund som ble tatt opp på kasett i sin tid, han snakket om himmelen, og for første gang da, så fikk den talen meg til å kjenne på lengsel etter det himmelske sted. Jeg kjente den berørte meg på en spesiell måte. Vi mennesker har lett for å ha våre øyne festet til det som er på jorden, men bibelen sier vi skal ha øynene festet på det som er der oppe, der Jesus sitter ved Faderens høyre hånd. Måtte vi som tror på Jesus, nå målet og få lengsel etter å vente på Jesus med glede i hjertet og uten frykt, (for min del).
(Problemer her med å få sendt kommentarene mine. Prøver en del ganger og det kan ta 20 min.🤔Fikk beskjed om at kommentaren min ventet på godkjenning (??) Aldri kommet opp slikt før. Tilslutt endte den visst opp 2 ganger)
Betina, måtte finne frem det fra Paulus.
Du kommer med så mye viktig… Fin bønn. Også fin overskrift over avsnittet fra v.15 (Efes.1) som var : «Klarere LYS over Frelsens HERLIGHET» 🤗
Og KASETT-talen du nevnte tror jeg er
«Sverre Granlund – Møte Elin Heddal – Vi vil kjenne igjen våre kjære i Himmelen» YouTube
Eller at det på kassetten var noe lignende denne talen. Rakk bare høre litt foreløpig.
Takk skal du ha☁️😇 ☁️
Jeg har ledd mange ganger på forskudd. For ingen av oss på søkelys ser slik ut som vi tror😊 Vi har alle et bilde i hodet av hverandre. Så møtes vi der oppe og ingenting stemmer og vi ler oss skakke🙈 Det blir livat!! 🎼
Lye, vær forsiktig med å få andre med på løgner. Du prøver å få med RT.
Du skriver usant. Jeg har ikke anbefalt noen å ta vaksine. HVOR tar du det fra begriper jeg ikke. Du vet ikke om jeg har tatt vaksine eller ei. Hvis jeg har -så havner jeg i himmelen. Hvis jeg ikke har -så havner jeg også i himmelen.
Synes oppriktig synd på deg når du feilbedømmer et menneske noe så alvorlig :
«så er det som en vond ånd våkner i Hannah og hun gyver løs på meg med nedlatende talle og mye annet , hun omtaler seg selv i 3 person, som om det ikke er Hannah selv som taler , men noe ondt som har besatt henne.
Be for Hannah, hun trenger våres bønn»
Jada Lye, jeg er visst ifølge deg -både Jessie Bell og en liten 😈
Du kan ikke be bønnen for meg etter slik hva du har skrevet her. Beklager, men Gud vil ikke være enig med den bønnen din.
Men be gjerne om at jeg må vandre i Hans vilje. Og være et lys for Jesus -overalt.
Take care.
Hannah, du vil ikke forstå og du driver med falske anklager.
Qanon/Gransker kommenterte på Søkelys av kun en grunn og det var å ta i forsvar den sataniske vaksinen og han var en satans tjener, gang på gang advarte jeg folk mot sånne som Qanon/Gransker og sa rett ut hvem han var og hvem han tjente , de som har valgt å tro på Qanon/Gransker har tatt vaksinen og må nå lide konsekvensene, de som har valgt å tro på de jeg sa , har ikke tatt vaksinen og slipper å lide konsekvensene, det er frukten av hva jeg har skrevet her inne , ingen kan si at jeg ikke advarte mot vaksinen, med det sagt fremhevet jeg gang på gang at det er frelse for alle om de kommer til Jesus og vender om fra sin onde ferd , selv Qanon og selv de som har tatt vaksinen, men dere ville ikke høre på mine advarsler i plassen har dere skjelt meg ut og snakket stygt og usannt om meg og især du Hannah, du har vært fæl i dine kommetarer, alt for å forsvare en satans tjener som Qanon/Gransker er , så selv om du ikke direkte har anbefalt vaksinen Hannah, så har du tilatt slangen å bite igjnom ditt forsvar av en satans tjener som Qanon/Gransker
For meg Hannah virker det som en ond demonisk ånd har inntatt deg og jeg vil be Gud at denne ånden må fare ut av deg i Jesus navn , AMEN !
Rune Lye/Hannah
Logikken er klar
Jesus sa at tyven (djevelen) er kommet for å stjele, myrde og ødelegge. Nøyaktig samme funksjon som Covidvaksinene.
Den myrder menneskeliv, den stjeler livskvalitet og ødelegger folks helse.
Så dermed, alle som fremmer denne vaksinen gjør «tyvens eller djevelens» gjerning og er således tjenere av Satan.
Qannon/gransker var på samme måte en representant som fremmet vaksine agendaen med å forsøke å skape tvil om alle varslere. Det er ganske korrekt om enn ufint rent retorisk å omtale Qannon som en satans tjener.
Jesus sa til Peter: «Vik bak meg satan» og dette er et eksempel hvor Satan talte gjennom en troendes munn.
Satan taler gjennom mange kristnes munn nå.
Det er fordi deres legeme og tankeliv er under påvirkning av demoniske makter. Satan spiller på deres følelser og deres falne menneskenatur og styrer på den måten ord og handlinger.
Den frafalne kirke har forlengst avskaffet den åndelige verden og har lite eller ingen erfaring med hvordan demoner opererer.
Mange av disse har en teoretisk tro på at det finnes onde ånder, men det er utelukkende fordi det står i Bibelen.
I praksis fornekter de Guds Ord, Jesu praksis og apostolisk kristendom. De avviser det de ikke kjenner.
Bibelgransker,
Problemet er nødvendigvis ikke vaksinen i seg selv, selv om den kan både skade og drepe. Se litt større på det, litt lenger enn frem til nesetippen.
Er det en ting fienden ønsker, så er det å ødelegge menigheten. Ikke noe gleder han mer enn splittelse og en menighet som ligger i ruiner.
Hvordan kan det gjøres? Vel, siden du nevner vaksinen, så er det et veldig relevant tema å ta opp. Vaksinen splitter, mer enn mye annet. Men det en kan spørre seg, er HVEM sin skyld er det at den splitter?
Det er nærliggende å tenke at enhver som støtter/oppfordrer til å ta vaksinen er grunnen til at det blir splittelse.
En pastor som oppfordrer sin forsamling til dette, er en pastor jeg ville ha begynt å tvile på, jeg ville vertfall tatt meg en god prat med ham. Oppfordre sin forsamling til å innta noe som ikke utprøvd og ikke vet konsekvensene av er uansvarlig.
Men på den andre siden, en pastor som sier: «ånden sa til meg at jeg ikke skulle ta vaksinen», er dette så mye bedre? Det trenger nødvendigvis ikke være pastoren, det kan være hvem som helst i forsamlingen.
Vil dette føre til en sterk enhet? Hva med de som tok vaksinen og som får høre dette? Hva med de som leser Tores innlegg og derfor kan tro de er avskåret livet i Kristus? Ser du problemstillingen? Ser du potensialet i å skape en splittelse? Kan de uvaksinerte være like skyld i en slik splittelse? Nei selvfølgelig ikke, eller??
Da må vi tilbake til Bibelen og granske den. Hva sier den? Jeg har sitert Jesus mange ganger hva som gjør oss uren; det som går UT av oss. Den saken er klar. Noen påstår de hører en røst som sier en ikke skal ta vaksinen, mens andre høre ikke denne røsten. Hva er riktig da?
En vaksinert kan si at han ønsker å være lydig til øvrigheten, slik som Romerne 13 oppfordrer til, en uvaksinert kan si han har tro for Guds beskyttelse uten vaksinen, som Romerne 14 taler om. Hvem har rett? Begge. I tillegg er det en Bibelsk sannhet at noen har lite tro, mens andre har mye. Felles for begge er at de er frelst.
En god pastor og en sunn menighet vil klare å beholde enheten uten å la vaksinen splitte, det er også min og din oppgave. Klarer du å se din vaksinerte bror like frelst som deg? Klarer din vaksinerte bror å se deg like frelst som ham? Vi skal alle stå fremfor Kristi domstol, der får vi våre liv spilt i reprise. Skal vi ta Jesus på ordet, så vil ikke vaksinen ha noen innvirkning her.
Forøvrig, jeg utfordrer deg til å finne en eneste post hvor Gransker oppfordrer til å ta vaksinen.
Et typisk eksempel på noen som er opptatt av profetier :
(jeg leser noe som en mann skriver på nettet)
«Til slutt vil jeg bare si at i tiden som ligger foran vil Herren rense sin menighet. Mange sanne profeter har profetert dette. I denne renselsen vil det ekte skille fra det falske»
Man trenger ingen såkalt profet for å si dette.
Siste setning finner vi i Guds Ord. Den har også blitt brukt 100-vis av ganger i «såkalte»profetier. Her inne også.
(2.Peter, 1:19)
« Og desto fastere har vi det profetiske ord, som dere gjør vel i å akte på. Det er som en lampe som lyser på et mørkt sted, inntil dagen lyser fram og morgenstjernen går opp i deres hjerter»
Videre skriver han:
« En ny kirke med en sterk hengivelse til Jesus Kristus vil stå frem»
Sier han. Fra sitt EGET hode😵💫 Dette ble skrevet for 14 år siden….
HVOR står dette i Guds Ord?
Leser man ikke om det motsatte? Eller??
Så…? Stemte det med Guds Ord?
(Salme 119:105)
«Ditt Ord er en LYKTE for min fot og et LYS for min sti»
Lye sier: « For meg Hannah virker det som en ond demonisk ånd har inntatt deg og jeg vil be Gud at denne ånden må fare ut av deg i Jesus navn , AMEN !»
Når ditt barn leser eller hører noe du har sagt og sier fra at dette er ikke riktig gjort pappa, så synes du det virker som en OND DEMONISK ÅND har inntatt avkommet ditt, og du gauler og skriker den onde demonen ut… (?)
Alle som ikke er enige med Lye er onde ånder….
På tide å komme seg bort fra denne ekstrem-læren til Tore-tang/ Livets Ord/ Levende Ord snart?
Du har så uendelig rett Hannah.
HEI ALLE PÅ SØKELYS💥
Rolf skriver noe viktig lenger oppe.
En kristen er opptatt av 2 ting:
JESUS og SIN NESTE.
Da vandrer tankene mine til all den syke vranglæren og misbruk av Bibelen, ting som stadig blir gjentatt og skrevet her inne på siden om bl.a.
-å skille fårene fra geitene
– ugress og hvete
– «vi som har åndens åpenbarelse» (selvhevdelse)
– «VAKSINEN har ihvertfall vist oss hvem som er av Gud og hvem som er av verden» (uFri pinsevenn 3/10-22)
Tror jeg bare avslutter med å gjenta det øverste…
JESUS og SIN NESTE❤️
–
AMEN!
De du refererer, til har ikke fått oppleve det disse to karene synger om:
https://youtu.be/vpEYDDcfGYQ
Tusen takk for fin sang Birgir.
Har lyttet på den og flere nå. Sett dem et par ganger på tv, men ikke hørt denne sangen. Fant en jeg husker fra jeg var liten. (link)
Får fremdeles ikke trykket tommel opp her inne, har ikke virket på lenge. Men ser at en Jesus-mann her inne har gjort det😊
https://youtu.be/zD_4T1F9FaA
Så Zelensky-elskeren og fariseeren Birgir Hermansen skriker amen, ja, da er det klokest å ta seg i akt. Denne mannen støtter de ukrainske drapslistene på selv barn og er uttalt på parti med rasister og nynazister. Ja, det er mye illestinkende som skjuler seg under dekke av å sitere et ord fra Bibelen.
Når Birgir Hermansen fratar noen frelsen -og attpåtil finner en sang av to Nardus-tilhengere som fornekter Fader, Sønn og Den Hellige ånd og som tror at Jesus bare var et menneskelig kjød, ei tom hylse som hang på korset -er det grunn til å være ekstra på vakt. Gud har nå begynt prosessen med å rense ut bruden, sitt eget ekleksia fra de ukloke brudepikene. De som er navnekristne.
Denne prosessen har Herren startet enten Hannah er enig eller ikke.
Visste ikke det om sangerne Geir.
Takk for du sa fra. Birgir visste det sikkert heller ikke. Og han mente det godt.
Er så usigelig lei av alt falskhet nå. Forstår lite av siste setning du skriver. Har sett det i årevis at skillet mellom ekte og falsk blir tydelig.
Birgir vet jeg ikke er enig med ham ang Zelenski. Og andre igjen, er ikke enig med meg i annet. Går ok det.
Forstår ikke hvorfor du skulle være opptatt av å fortelle meg om at Birgir fratar noen frelsen når du ikke bryr deg med de andre ? Dem som har dømt meg her inne. Jeg har i manges øyne her vært noe av det verste. Ikke tvil om at jeg har vært både ugresset, geita, Jessie Bell, en demon, satans tjener og IKKE har Åndens åpenbarelse. JEG tåler det jo, DE vil lide. Ikke synd på meg. Jesus er der Han.
Det kan være du har sagt dem sannheten, men bare at jeg ikke husker det….I tilfelle så beklager jeg.
En ting kan jeg si deg Geir. Jeg har ikke fratatt NOEN frelsen. Det har dere klart på egenhånd. Dere som støttet pedofili, homosexualitet, voldtekt, tortur og drap av spedbarn og småbarn i Ukraina. Kall meg gjerne fariseer du. Det gjør meg bare enda tryggere på at jeg er på himmelveien.
Det finnes INGEN Ukrainske drapslister på barn. ABSOLUTT INGEN. Det er ENDA en bevisst løgn fra deg og andre Ukrainahatere.
«Ja, det er mye illestinkende som skjuler seg under dekke av å sitere et ord fra Bibelen.»
Ja DET er du et levende bevis på. Du tåler ikke å høre det som IKKE klør i øret. Det er DERFOR du, og flere med deg, forkaster det Guds Ord som vil sette deg på prøve. Dere legger til og trekker ifra, så Ordet blir ugjenkjennelig.
Om jeg har delt en sang med to menn som jeg ikke vet noe om. Gjør det meg til motstander av Guds Ord? Jeg sa INGENTING om de to som synger. Jeg omtalte SANGEN. Og for å si det rett som det er, Geir. Så er jeg UENDELIG glad for at kommentarene traff nettopp DEG. Du spyr ut den ene løgnen etter den andre. Og gjentar løgnene i det uendelige. Du får MYE å svare for den dagen bøker skal åpnes. Glem ikke det.
Jeg refererer til det Birgir skriver.
Han fratar folk frelsen ved å kalle dem satanister, kaller folk perverse sexgriser når ikke de er enig med ham om Ukraina.
Langt over streken.
Og ja. Jeg tror Herren har begynt utskillelsen i menigheten.
Det er lettere å skille ugresset fra hveten i disse dager.
Dommen er begynt med Guds eget hus.
Selvfølgelig er det noen som har mer åpenbarelse over tiden vi lever i og forstår endetiden bedre enn andre. Noen studerer dette mer inngående. Jeg plukker der det er mat og få.
Gud har satt vektere på muren til å varsle flokken.
Så får det bli opp til flokken om de lar seg advare eller ikke.
Gud har reist opp sine vektere på muren som sier i fra når farene kommer. Men det er opp til flokken å lytte og ta nødvendige forholdsregler.
.