Serbias president A. Vucic: «Vi vil ha en verdenskrig om 3-4 måneder – Vi sjekker hva vi har i olje, mel, sukker»

Serbias president Aleksandar Vučić er ikke spesielt positiv med tanke på hvordan Europa vil se ut om 3-4 måneder -dersom NATO og Vesten fortsetter å eskalere konflikten i Ukraina. «‘Toget har forlatt stasjonen og ingen kan stoppe det.» Hvis stormaktene ikke gjør noe snart, ja, jeg er ganske sikker på at vi kommer til å havne i en virkelig katastrofe. Derfor vil Serbia nå kontrollere sine lagre av mel, sukker, olje og annet viktig gods. «Krigs-retorikken blir verre og verre for hver dag -og Vesten fortsetter å eskalere opp situasjonen -og dersom dette fortsetter risikerer vi å få en tredje verdenskrig om bare 3-4 måneder,» advarer Vučić.

«Verden slik vi kjenner den vil neppe bli til å kjenne igjen dersom en tredje verdenskrig skulle bryte ut. I Vesten er det ingen som drar i bremsene og den eneste voksne personen i rommet er Russlands president Vladimir Putin,» sa Scott Ritter i et intervju på Judging Freedom med dommer Napolitano. USA er nå begynt å finansierer og sende våpen til de nynazistiske bataljonene Azov og Kraken, sier Ritter som slår fast at USA nå støtter nazistiske ekstremister i Ukraina. Dette i kombinasjon med at ord som «fred og fredsforhandlinger» er helt fraværende fra vestlig retorikk gjør at president Vučić`s dystre advarsler er høyst berettiget. I Europa er fredsbevegelsen død og all oppmerksomhet er rettet mot Gaza og det politiske teateret med Donald Trump og Hunter Biden. I det store bildet er dette uviktige saker -og det kan hende msm toner ned oppslagene om det farlige spillet som pågår. Kanskje er de redde for å skape panikk.

Se Judge Napolitano samtale med Scott Ritter hvor temaet «risiko for atomkrig» er tema

46 tanker om “Serbias president A. Vucic: «Vi vil ha en verdenskrig om 3-4 måneder – Vi sjekker hva vi har i olje, mel, sukker»

  1. Wars, and roumors of wars…..
    Matteus 24.6:
    Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. 7 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder. 8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsriene.

    Det hukes av fortløpende….

    2
    5
    • Viktig å legge merke til hva som sies i vers 6: «Se da til at dere ikke lar dere skremme!»

      Er lett å glemme disse ord om fokuset ikke er på «rett plass».
      Blir vi «revet med» og preget av frykt over det vi hører i nyhetene, eller klarer vi å løfte fokuset og huske på hva Herren har sagt?

      8
      4
  2. LEBESBYMANNEN

    Ifølge et av heftene om Lebesbymannen, står følgende om
    tiden for eksplosjonen og rystelsene i Nordsjøen, og som
    forårsaker en stor tsunami – (som flere kjenner til):
    Sitat:
    «Det hvilte skumring over samtlige Nordsjø-stater, og ingen
    stjerne lyste på himmelen.
    Fra sjøen blåste en sterk vind, og i de norske fjell hadde
    sneen ennå ikke begynt å falle for året.

    I ånden ble jeg ført til traktene ved Trondheim.
    Jeg sto på stranden og så ut over havet, da med en gang
    grunnen begynte å skjelve under meg.
    Husene inne i Trondheim dirret som løv … » (sitat slutt)

    Ut ifra disse beskrivelsene, så ser det ut til at katastrofen
    vil komme en høstkveld (i skumringen) – når det blåser
    sterkt på havet.
    Årstallet vet vi ikke, men førstkommende høst lover
    ikke godt, hvis ikke stormaktene kommer til fornuft.
    ————————

    Lebesbymannen nevner også at i krigen mellom Russland
    og Europa, så hadde svenskene et skrekkelig, hemmelig
    våpen, som var effektivt – og som svenskene var alene om.

    Kan det være våpenet som Dagbladet her nevner?:

    https://www.dagbladet.no/nyheter/jens-fikk-se-hemmelig-svensk-vapen/81518669

    4
    5
  3. Det er godt vi ikke vet så mye om fremtiden – ellers ville det blitt vanskelig for oss å leve . Men 3. verdenskrig kommer nok før eller siden . Russland kan ikke bruke A-våpen mot et NATO-land i Europa : Dette ville føre til at russerne ble krydret med slike våpen . USA har plassert atomvåpen i minst fem europeiske land . I tillegg har både Storbritannia og Frankrike slike våpen .
    De fire russiske krigsskipene har nå kommet inn i havnen i Havanna på Cuba . Kan hende bygger russerne opp utskytningsramper for hypersoniske missil der . Slikt ville være en stor trussel mot USA grunnet kort varslingstid .
    Jeg kan ikke se noen annet utfall enn at russerne kommer med et knusende atomangrep mot USA – samtidig som europeiske land også kan bli rammet . Da er NATO satt mer eller mindre ut av spill .
    Russland vil » overleve » en slik atomkrig siden GOG og hans hær kommer mot Israel sammen med flere andre land . Da er ikke russerne slått ut i en tidligere atomkrig .
    Ja , det gjelder å fornye / øke hjemlig lager av matvarer og vann . Vannet bør skiftes ut hvert halvår . I dag klokka 1200 peip det i min mobiltelefon som testet varslingssystemet . Neste gang det piper i telefonen kan det være blodig alvor !

    6
    5
    • Sant det du skriver Ture.
      Klokt å forsøke å være forberedt i denne tiden.
      I mars 2019 var det ingen som trodde at om bare et år ville verden, inklusiv Norge bli rammet av virusangst, full nedstengning av samfunnet og stengte kirker og bedehus. Man kunne ikke holde bursdag i sitt eget hjem med hele familien samlet.
      For å si det slik: Covid panikken og det som skjedde da var den mest toneangivende begivenhet som har rammet verden i min levetid.
      Og nå, rett etter at pandemien er avviklet står vi på randen av krig.
      Jeg kan ikke huske en tilsvarende krigstrussel noensinne i min levetid. Vi hadde dramatiske hendelser også før, men de var langt borte og vi ble ikke rammet på tilsvarende måte.
      Nå derimot er Norge så dypt involvert at dersom det bryter løs vil vi være virkelig i fremste linje. Det er i slike tider at man ønsket man hadde bodd langt inne i Setesdalen på et sted hvor man kunne dyrke mat selv.

      5
      5
  4. Vi er uten tvil i uvanlig urolige tider med fare for dramatiske hendelser. Men gjetningene om hellige og uhellige ånder og oldtidens fremtidsvisjoner kan like gjerne kalles fri «ønsketenkning» fra de dommedagskåte.

    Det er som sagt ingen imponerende spådom at det vil oppstå store konflikter mellom store riker som får store følger. Metaforer og beskivelser er akkurat passe vage og akkurat passe konkrete. Detaljerte omtrentligheter oppleves presise uten å binde seg til noe som helst. Det inspirerer den religiøse kreativiteten voldsomt hos grublere og svovelpredikanter. Når tolkingsrommet er så stort, vil enhver som leter etter tegn i tiden, finne akkurat det de ønsker.

    Spekulasjoner om ørkengudens sadistiske dom over ulydige syndere har blomstret opp i alle omskiftelige tider. Det være seg i Romerriket, på det fryktelige 1600-tallet eller verdenskrigene. Ja, Jehovas vitner tviholder vel fortsatt på 1914 som et merkeår i sin overtro?

    Jesus gjenkomst skulle ifølge de hellige skrifter garantert skje i levetiden til tilhørerne. Men det løftet synes å være glemt når apologeter forelsker seg i sin egen tallmagi og sine egne oppfinnsomme fantasier. De endetidshungrige teller bare tilfeldige sammentreff og glemmer alt som ikke passer inn. Dette er enkel psykologi som både tryllekunstnere og reklamefolk vet å utnytte. Folk lar seg lure og lede.

    Guddommen og dens overnaturlige magi er og blir usynlig for alle unntatt de bibelblinde. Hadde hen enda grepet inn med sin uendelig kapasitet og ryddet opp i eget reir som ethvert anstendig menneske, hadde det kanskje vært noe å heie på, om ikke direkte tilbe. Men neida. Død og fordervelse må til i Jehovas umoralske terrorplan for sitt perfekte skaperverk.

    😘😘😘

    7
    4
    • «Hadde hen enda grepet inn med sin uendelig kapasitet og ryddet opp i eget reir som ethvert anstendig menneske, hadde det kanskje vært noe å heie på, om ikke direkte tilbe.»

      Det vil skje når tiden er inne for det.
      I mellomtiden er vi vitne til hva som bor i mennesket, det blomster mer og mer i form av regnbuens farger, krig og elendighet.
      Akkurat slik Bibelen profeterer.

      Håper bare de som i dag spotter Herren ikke forlater denne verden uten å ha gitt Ham en eneste sjanse til å vise hvem Han er.

      Evigheten ligger i ditt hjerte Aril, du prøver å fornekte det, men tanken «hjemsøker» deg innimellom. Du har ikke fred.

      6
      6
    • Nick

      Du har rett.

      Det er vanskelig å få fred i hjertet når det er så mange utfordringer – og så mye farlig godtroenhet og fordummende overtro som skader medmennesker. Selv atomtruende russere henviser til sin krigs- og stormgud og at terrorisering og utsletting av folk og land når bud brytes er et forbilde.

      En god forelder opptrer ikke som den sadistiske og urimelige Jahve/Jehova/Allah. Heller ikke kloke ledere gjør det.

      En overnaturlig magiker med ubegrenset kunnskap og ubegrenset makt til absolutt hva som helst konstruerer ikke en så brutal religiøs verden som vår. Her er det logiske brister i de mytologiske gjetningene. En slik guddom kan per definisjon ikke eksistere slik den beskrives i de selvmotsigende bibeltekstene. Når det i tillegg ikke finnes verken belegg eller bevis for gudens eksistens, er sannsynligheten størst for at hen ikke finnes i det hele tatt. Tragikomisk å starte atomkrig eller folkemord på grunn av falsk informasjon.

      Hørte akkurat i nyhetene at selv kristenkonservative dommere i USA ikke tror på eller ønsker fredelig sameksistens i et mangfoldig demokrati.

      Du har rett. Sånt skaper ikke fred.

      PS. Flere her anklager meg for et naivt ideal om å jobbe for fredelige kompromisser og kunnskapsbaserte løsninger på virkelighetens store utfordringer. Og du, Nick, anklager meg for ikke å ha fred. Så hva blir det: Er ørkenfolkenes oldtidsgud god og klok eller dum og dårlig? Vel, dette ene står igjen: religiøse fanatikere er farlige. 🤪🤣🥰

      😘😘😘

      9
      5
    • Aril:

      Selv Bibelen forteller at i tider som dette, som det historisk aldri har vært tilsvarende, så skal det komme en som du etterspør. Som vil samle alle folkeslag og opprette fred. Dog med noen haker. Da vil all religion sentreres til ett trossamfunn, det er ingen som kan gjøre noe uten at en er registrert i et system som registrerer alt du foretar deg. På bakgrunn av dette så får du et tildelt sosialt liv ut fra dine tanker og meninger godkjent eller ikke av dette systemet. Høres dette kjent ut? 1 442 965 000 kinesere lever under dette i dag. Videre har India bestemt at alle innbyggere (1 326 093 247) skal over på digital ID med tilhørende konto osv.
      All bankaktivitet er låst mot en id. Og kontanter skal bort. Da er vi oppe i 2 770 058 247 av befolkningen som er implementert i et digitalt hierarki der noen få kan skru av tilgangen din til egne penger om du ikke gjør som staten sier. Dette går fort. Samtidig som resten av verden higer etter KI og tech som om de trenger en erstatning for en gud. De store tech-gigantene via Geordie Rose, Elon Musk, Ray Kurzweil, cern osv, prater på inn- og utpust om hvilke dimensjoner de prøver å åpne og hva de har sett bak forhenget. Mennesker som de troløse ser på som denne verdens frelsere.
      Alle de store forkjemperne som de troløse ser opp til tror på dette du kaller ørkenguder.
      Jesus forutså sin oppstandelse som han fortalte sine disipler for så å fortelle at han skulle komme tilbake etter en gutt tid. Her må man sette seg litt inn i tidsperspektivene som Bibelen beskriver. Det er ingen gitt dato, ingen vet utenom faderen, men det er gitt en rekke hendelser som må skje før Jesu gjenkomst. Det er vi som bestemmer hva som er utfallet. Det et ikke forutbestemt av Gud at alt skal være dritt, nød og elendighet. Det er du og jeg som får gleden av å utføre dette helt på egenhånd. Men vi må ta ansvaret for de valg vi tar.
      Akkurat som alt annet i livet. Tar du livet av noen, er det fengsel eller dødsstraff. Stjeler du er det fengsel (med mindre du heter staten). Lyver du mister du goder, jobb, rykte osv.
      Men vi er så godt oppdratt til å tro at ingenting får konsekvenser lenger. Alt er bare sus og dus. Det er kardemommeloven på syre.
      Og de som forfører eller ødelegger et annet menneske i og påstår at de gjør det etter bibelske prinsipper får en mildt sagt utrivelig dom for sine gjerninger. Vi i vesten har blitt så konforme til å tro at alt er greit og blir derfor drit sure når noen kommer og forteller oss at det vi alltid har gjort ikke bærer god frukt. Ingen skal fortelle meg noe som helst. Jeg vet best selv. Vel…..ikke alltid…
      Som under Hitler: Forteller du en løgn mange nok ganger så blir det en sannhet.
      En gris blir ikke en hest bare fordi den står i en stall. Og en sminket gris er og blir en gris.
      Alle de grusomheter man ser i verden i dag er et resultat av at man har forkastet de retningslinjer Gud har gitt for et godt liv. Det et lov å være uenig, men men må også tåle å høre om konsekvenser om ting man benekter bare fordi det ikke passer med ens virkelighet.
      Og ordlyden din tilsier til tider at toleransen din for de som tror på en Gud ikke samsvarer med mangfoldet det så høyt snakkes om i dine kretser.
      En bekjent som jobbet i skolevesenet sa det så treffende om skolen:
      «Du kan mene akkurat hva du vil bare du har de rette meningene.»
      Den er ganske treffende.
      Jeg vil ikke pushe på deg noe som helst Aril, men når du velger å diskutere her inne så regner jeg med at du tåler å få svar tilbake. Og med det sagt så er det slik at de som er her inne kun ønsker deg det beste og at du får fred med tanken om etterlivet.
      Der er Jesus eneste alternativ.

      6
      4
    • «En overnaturlig magiker med ubegrenset kunnskap og ubegrenset makt til absolutt hva som helst konstruerer ikke en så brutal religiøs verden som vår.»

      Jeg får si «dessverre» er Han såpass fair at Han lar du og jeg få vår frie vilje – om vi vil tilhøre Han eller gå vår egen vei.
      Denne frie viljen blir brukt og misbrukt – vi ser hva som bor i mennesket enten det kaller seg ateist, evolusjonist, muslim, hindu, katolikk eller kristen (ja dessverre – mye stygt skjer og har skjedd i kristne miljøer også)
      …Eller vår nye religion – pride.

      Felles for alle er å få utløp for sine lyster, som kommer fra vår syndenatur som spores tilbake til Adams fall.

      Du ser, den frie viljen som vi har fått, den bruker vi som regel til å bevise hva som bor i oss.
      Det bor i meg, det bor i deg, det bor i oss alle.
      Paulus sier det så treffende:

      Men nå er det ikke lenger jeg som gjør det, men synden som bor i meg. For jeg vet at i meg, det vil si i mitt kjøtt, bor det ikke noe godt. For viljen har jeg, men å gjennomføre det gode kan jeg ikke. Det gode jeg vil, gjør jeg ikke, men det onde jeg ikke vil, det gjør jeg.
      (Rom. 7:17-19)

      Jeg elendige menneske! Hvem skal fri meg ut fra denne dødens kropp?
      (Rom 7:24)

      Er det ikke dette vi ser i økende grad i tiden vi lever i? Har ikke Bibelen allerede sagt dette ville skje?
      Allikevel velger du å legge skylden på Gud, slik Adam også prøvde da Eva ga han frukten fra treet. «Kvinnen som DU gav med fikk meg til å spise…»

      Jeg tror ikke du kjenner på fred Aril, ditt stadige behov for poste nedlatende innlegg overfor kristne/kristendomme her inne vitner om noe som «gnager» i deg – og jeg tror tanken om evigheten gjør deg urolig.
      Forskerne har vel ikke mange gode svar å gi deg?

      Vil du fortsette slik, eller tar du sjansen på å be en bønn til Jesus om å vise deg hvem Han er? Har du noe å tape på det?
      Bibelens profetier går i oppfyllelse, er det verdt å kjempe imot og fornekte?

      4
      6
    • Sju tommelen opp for en som beskriver Gud som «hen»???
      Å beskrive Gud som «hen» er spott mot Den Hellige Ånd.
      Gud er «Han» og vår Fader.

      2
      1
  5. Jeg var på KIWI i dag og handlet . Potetprisen var kr . 79.- Heldigvis er vi selvforsynte med denne varen . Nå har regjeringen bestemt at norske bønder skal få produsere den melke-mengden de ønsker . Det er tydelig at våre myndigheter øyner at en matmangel er under oppseiling . Det var lite egg i hyllene . Kålrabi var ikke å se .

    2
    0
  6. Hovedstrømspressen er medansvarlige for at vi i det hele tatt har en krig i det nazi-infiserte Ukraina med en kokainsniffende diktator som ikke-legitim president.

    Det er msm som har unnlatt å publisere fakta, særskilt fra 24.02.2022.

    De har i stedet hjernevasket folk til å tro at dette handler om det stakkarslige, ynkelige og fantastiske Ukraina som helt umotivert ble angrepet av «Putin den Grusomme».

    De har unnlatt alle fakta om at Putin gjorde alt han kunne for å få dritten Stoltenberg og den senile Biden i tale.
    Så sent som 17.12.2021 sendte Putin et forslag/utkast til NATO, som igjen knapt nok gadd å lese før de avslo alt.

    De hadde da siden 2014 – med det CIA-riggede statskuppet i Ukraina – viftet med det røde flagget under nesa på Putin og daglig provosert med tanke på at de nettopp ønsket en krig mot Russland.

    Zelensky – som gikk til valg på å skape fred og implementere Minsk-avtalen – proklamerte i stedet krig på sin første pressekonferanse i oktober 2019.
    Da han noe senere på et møte om sikkerhetsgarantiene mht Russland og Ukraina, satt fjolset i kokainrus og hånflira da Putin snakket.
    På møtet deltok Merkel, Macron han selv og Putin.

    Hvorfor skriver ikke pressen om at Zelensky – på oppfordring fra de som ville ha krig – kastet fredsavtalen som ble utarbeidet i Istanbul i søpla ?
    Hvorfor holder pressen skjult at Putin allerede dagen etter invasjonen – altså 25.02.2022 – kontaktet Zelensky ?
    Hvorfor unnlot media å rapportere om følgende:

    – Den første dagen etter Russland invaderte, bekreftet Zelensky at Moskva tok kontakt med dem for å forhandle fred basert på nøytralitet.

    – På den tredje dagen etter invasjonen bekreftet både Moskva og Kiev at forhandlinger ville starte basert på å gjenopprette ukrainsk nøytralitet.
    Hvorfor holder pressen skjult at Edward Price, som da var
    talsperson for USAs utenriksdepartement, at USA ikke kunne
    støtte fredsforhandlingene siden denne krigen handlet om så mye mer enn Ukraina ?

    Hvor i granskauen er pressen ?! De har ikke sagt noe om bl.a. disse hendelser.
    Hadde de publisert fakta, ville det ikke blitt særlig støtte for denne krigen.

    De som forsøker å få frem beviselige og etterprøvbare fakta, blir skjelt ut som Putinister som løper Kremls ærend med propaganda og mottar lønn i rubler.
    Skam dere !!
    Skam dere for at dere ikke har giddet å sette dere inn i hva som har skjedd !!
    Skam dere for at dere sluker løgnene fra pressen om det er det stakkarslige Ukraina som kjemper for sin frihet og som kjemper på vegne av hele Europa for vår sikkerhet og demokrati mot det farlige Russland !!
    Verden er gal!!
    Vær klar over at vi kunnet hatt fred!!
    Det er Washington, London og Brüssel som ville ha krig!!

    4
    5
    • «Hvor i granskauen var pressen?»

      Mitt spørsmål er: hvor har du vært hele denne tiden?
      Langt ute i granskauen?

      Alle de tingene du ramser opp har jeg lest om i MSM. Både argumentene til Russland, Ukraina og Nato/Vesten. Argumentene for å akseptere kravene til Russland, argumentene for å avslå dem, hvorfor Ukraina svarte som de gjorde og hvorfor Vesten mener det de gjør.
      De som har lest aviser og fulgt litt med har fått høre både bakgrunn for Krim-konflikten, tilbud og krav i fredsforhandlinger og argumenter for og mot både russiske og ukrainske synspunkter.
      Men dersom du bare har lest hva Søkelys og dets like skriver at MSM skriver så skjønner jeg at du spør slik du gjør. Søkelys har en kraftig slagside i den ene retningen. Og det er ikke mot vest.

      Og for å gjenta det enda en gang: jeg mener ikke at Ukraina var noe mønsterland med et mønsterstyre før krigen. Det var på ingen måte et velfungerende demokrati. Jeg tviler også på at det blir et velfungerende demokrati i nær framtid heller. Uavhengig om når eller hvordan krigen ender.
      Men jeg forstår at de ikke vil la seg diktere av Russland til å mene det ene eller det andre, og jeg forstår hvorfor de forsvarer seg mot en angriper som vil bestemme over dem. Jeg synes ikke det er vanskelig å sympatisere med at de ønsker å forsvare landet sitt.
      Jeg mener også det var galt av Russland å gå til krig og invadere et selvstendig land bare fordi de ikke vil innordne seg kravene fra Kreml. Og ja, det var like galt av USA/Vesten å invadere Irak eller f.eks. å angripe Libya.

      Jeg synes synd på de ukrainske folket og lidelsene de må tåle når Russland bomber alt fra flyplasser til skoler og markeder, men jeg synes også synd på det russiske folket som må lide under sanksjoner og mistro fordi stormannsgale ledere i landet finner ut at de skal gå til angrepskrig på et annet land. Ingen vanlige russere eller ukrainere fortjener dette.

      5
      6
    • Hva skal jeg si , Gransker/Qanon igjen opptrer du som en djevelens advokat , en satans tjener , du prøver å få det til å høres ut som om at Russlands perspektiv er blitt riktig , nøytralt og massivt fremstilt i vestlige media , på en sånn måtte at folk evner å se igjennom vestlig propaganda , men det er det ikke , tvert om driver vestlig presse med ekstrem propaganda og pro vestlig vinkling og krigs hissing mot Russere og Russland .
      Ps. hvor mange vaksine doser av covid vaksinen har du tatt/fått ? og hvilken forbyggende effekt har den/de hatt på deg ?

      3
      11
    • Hver gang denne Rune Lye åpner munnen så stinker det råtne egg, kan det komme noe godt fra denne mannen? Hold deg borte fra slikt råtten snakk Rune om du virkelig følger Jesus, Bibelen taler noe om dette. Allikevel fortsetter du slik hver eneste gang. Kan du ikke gjøre slik Bibelen sier slik at ditt liv kan produsere noe godt? Jeg synes synd på deg. Slutt med dette tullet, vær en mann som gjør det Bibelen sier, skap fred, vær en fredens mann. Vær en mann som dine barn kan se opp til, i stedet for at de følger dine fotspor med råttent snakk og styggedom.
      Gud velsigner ikke slik oppførsel, det går utover deg selv og dine, det tror jeg du er klar over.

      5
      4
    • God kommentar Birgir Torstein. De samme mediene som pushet Trump hatet, regnbue og pride, jødehat og Covid løgnen pusher nå sin eller de vestlige krigshisseres versjon av virkeligheten. «Et budskap, en røst» er teknikken som de bruker og den virker ennå på flertallet av befolkningen.
      Når man leser msm og hører på våre politikere så gjenkjenner man denne mindcontrol teknikken. Det er uhyre effektivt mot de mange som ikke gjenkjenner teknikkene som også anvendes av kontrollerende kulter og sekter.

      3
      6
    • Til FV , det jeg sier er ikke råttent snakk , som du tenker å tror , Qanon/Gransker har vart en varm tjener for covid narrativt, dette narrativt blir igjen brukt av WHO for å lage verdens omfattende drakoniske lover og regler , som ett hvert menneske vil bli tvunget inn under og i dette liger også obligatorisk vaksine pass , noe som baner vegen for denne verdens fyrste som er satan og Qanon/Gransker har så til de grader løpt satans ærend og tjent satan i dette tilfelle , videre velger han å forsvare vesten med USA i spisen sitt narrativ om at Russland må og kan nedkjempes med militær makt , så USA kan fortsette sitt Babylonske og djevelske virke i verden , i plassen for å si at vesten ,å vende om å søke fred .
      Qanon/Gransker opptrer som en djevelens advokat og satans tjener og du FV bør holde deg for god til å blande mine barn på den måten du gjør og ta dem til gissel å forsøke å bruke dem mot meg , du bør skamme deg FV..

      4
      10
    • Rune Lye skriver sannhet. Enhver som fremmet myndighetenes Covid narrativ og pushet vaksinegiften på mennesker var satans tjenere. Enhver som fremmer NATO og msms narrativ om krigen i Ukraina er tjenere for krigsdemonene.
      Vi har sett mange her inne. De forsvarer hardnakket det vestlige og babylonske narrativ til de nasjoner og land som utgjør det moderne Sodoma og Gomorra. De forstår ennå ikke at de er forført og overgitt til sinn som ikke duger.
      Ukraina har vært ett amerikansk protektorat siden 2014 og selvfølgelig tjener USA godt med penger på krigen.
      Det er trist å se at mange som hevder seg å være «kristne» så til de grader har hengitt seg og tatt i mot den informasjon som gis av de samme kreftene som fremmer jødehat og LGBTQ propaganda og som har gjort Norge om til en av de mest Israel-fiendtlige land i Europa. Jeg tror mange av dere som stadig spytter ut russofobi og konstant fremmer msm synspunktene på krigen i Øst, er overgitt av Gud. Det finnes flere her inne som støtter og forsvarer nazi-millitsene i Ukraina.

      2
      7
    • Neida Rune, konflikten mellom Ukraina og Russland er ikke fremstilt nøytralt i vestlige medier. Der er vi enige. Det er den heller ikke blitt i russiskvennlige medier. Og nå er det engang slik at all informasjon under en pågående krig vinkles, er tilpasset eller er direkte propaganda. Det gjelder alle sider i krigen. Og etterpå vinnerens versjon av krigen som skrives.
      Men jeg er fremdeles ikke enig i at det er lov å invadere et land fordi de har «feil» politikk. Om landet heter Irak, Libya eller Ukraina er knekkende likegyldig. Jeg har aldri tatt til orde for eller ment at Russland må nedkjempes, men jeg kan godt innrømme at jeg mener Ukraina må få lov til forsvare sine egne landegrenser mot en invasjonshær. Det er noe helt annet.
      Og selv om jeg er vaksinert mot covid synes jeg fremdeles synd på det russiske og ukrainske folket som lider under krigen.

      Vi var mange som trodde du hadde tatt til fornuft tidligere da du annonserte at du forlot Søkelys fordi det ikke var bra for deg. Dessverre ser det ut til at du har fått tilbakefall, og er tilbake i i ditt mørke hull og spyr ut eder og galle mot alle som mener noe annet enn deg.
      Og at du fremdeles ikke klarer å holde deg til temaet i en diskusjon, men skyter i vilden sky, viser bare at du ikke evner å diskutere eller argumentere på en seriøs og voksen måte.
      Jeg synes det er trist.

      6
      3
    • Rolig nå Rune Lye, rolig. Ingen planer om å ta dine barn som gissel. Jeg ser du snakker om satan hver gang noen ikke er enig med deg, du har brukt ordet ‘forbannet’ når du snakker om folk, derfor nevner jeg dine barn. Det er ikke et godt eksempel du viser her inne, er det egentlig en slik far du vil være? Er det slikt språkbruk du ønsker fra dine egne barn? Vandre i ånden Rune Lye, vandre i ånden, la glede strømme fra ditt hjerte, ikke forbannelse og styggedom. La dine barn se en pappa som er fylt med det som godt er, slik de ser en levende tro, en mann som har det godt med seg selv, godt med Gud og godt med andre. Ikke en kranglefant som beskylder andre for å være satans tjenere fordi de ikke har samme synspunkt som deg. Gud velsigner ikke slike holdninger Rune Lye. Bli fylt med kjærlighet. RT også. Hvor er det blitt av kjærligheten blant de kristne? Dommen vil Gud ta seg av. Han vil ta seg av både Biden, Zelenskyj, Stoltenberg, Putin, Støre og vi andre, det er ikke vår business.
      Vår business er å vise verden hvem vi tror på og elske vår neste som Jesus sier. Finnes det noen misjonærer her inne? Eller har alle glemt evangeliet og heller vendt seg til politikk som aldri kan frelse? Politikk er vår tids avgud som mange kristne har vendt seg til, dessverre. Evangeliets røst har stilnet, politikkens røst har tatt over. Og med politikken kommer det hat, stygge ord og uttalelser.

      4
      3
    • Hva har covid vaksinen ført til ? Jo pr nå stor overdødelighet , hva fører vestens aggresjon mor Russland med seg , jo i nær fremtid vestens utryddelse.

      Qanon/Gransker og FV bare fortsett ned vegen dere er på , den fører dere til helvete, men si ikke at dere ikke ble advart.

      1
      8
    • FV
      Intet nytt under solen.
      Du skriver «Hvor er det blitt av kjærligheten blant de kristne? »
      Det er dette budskapet de sanne kristne også hører fra LGBTQ «kristne» som krever aksept for sin synd. Hvor er det blitt av kjærligheten?
      Rune Lye skriver sannhet tro i kjærlighet. Tøff sann kjærlighet sier i fra. Selv Jesus brukte slik tøff, sann kjærlighet overfor Peter når han adresserte hvem som talte gjennom Peter «Vik bak meg Satan»! Matt 16,23

      1
      7
    • Litt av en sammenligning RT, helt utrolig hvordan du klarer å dra inn LGBTQ i denne sammenhengen.
      Det er vanskelig å bortforklare at kjærligheten er blitt kald hos de fleste, og du trenger ikke prøve å forsvare det. Tøff sann kjærlighet? Er det en penere tittel på å forbanne? Hva blir det neste? Skyte folk og kalle det tøffe sanne trosgjerninger? Hadde ikke forundret meg. Her inne går det meste an.
      Vandre i ånden, så slipper du slike tåpelige utspill for å forsvare synden, hvis du har Ånden. Se på Rune Lyes siste kommentar, han truer meg med helvete fordi jeg kommenterer hans råtne snakk, forsvarer du slike utspill RT? Det er vel tøff sann kjærlighet dette også?
      Enkelte av søkelys’ debattanter har en kristendom som når stadig nye høyder, eller bunnivå, alt etter hvordan en føler det. Det kan pakkes inn i en tøff tittel.

      3
      1
    • Til FV , du som mange andre , velger å dra det jeg sier ut av konteksten det er sagt i , og i plassen begynner dere å anklage meg , prøver å bruke mine nærmeste mot meg m.m. det er ikke noe annet en ren djevelskap du driver med og jeg må si det rett ut til deg FV vik bak meg satan, for du vil bare det meneske vil og ikke Guds vilje..

    • Rune Lye, jeg ser at omtrent hver eneste person du er i diskusjon med her inne blir kalt for satans tjenere om de ikke har samme synspunkt som deg. Dette mønsteret har preget deg veldig lenge nå, det er ikke et sunnhetstegn for å si det slik. Slutt, slutt med dette tullet Rune Lye. Ta deg en pause og søk Gud. La dine barn se en pappa som er glad og tilfreds, ikke en far som forbanner og roper og hyler og kaller alle for satans tjenere. Slutt Rune Lye, nå er det nok. Klarer du ikke uttale deg i en sak eller diskusjon uten å trekke inn satan? Skjerp deg. Hva er det du fyller deg med? Studer hva Bibelen sier om din tunge, og du vil gråte. Ser dine barn en pappa som er glad, som har det godt med seg selv, godt med Gud, godt med andre? Strømmer det glede fra ditt indre? Er svaret ja på disse punktene, da er alt vel. Er svaret nei, da er noe galt og problemet ligger kun hos deg. Jeg har ikke kommentert ditt politiske ståsted, kun ditt råtne språk, og du truer meg med helvete. Stå på Rune Lye, dette fører ikke til noe godt, Gud velsigner ikke din oppførsel, det tror jeg du vet. Takk for meg.

    • Mine barn unnslapp å ta covid vaksine giften , fordi de ble beskyttet mot sånne som deg FV og sånne som Qanon /Gransker .

      Når jeg ser på alle de unge meneskene som må lide pga sånne som deg FV og sånne som Qanon/Gransker så forstår jeg at dere er styrte av en djevelsk ånd, ja dere kan snakke fint for dere og bruke de rette ordene, men dere er ikke noe annet en orme yngel og dem som hører på dere , har allerede nå i dette livet måtte lide .

      1
      5
    • Dessverre er det slik at selv om jeg er en bekjennende kristen, er frelst og tror at Jesus døde for mine synder på korset, blir jeg kalt en løgner og en satans tjener.
      Ikke at noen ennå har kunnet påvise en eneste løgn eller et eneste utsagn i strid med Guds ord. Det er tydeligvis underordnet.
      Jeg synes det er trist og ber for dem som har et hjerte som flyter over av slikt som gjør at de kan omtale siine medmennesker på en slik måte.

    • En ting skal du ha Rune: du tror ikke et ord av det jeg sier.
      Når vi er enige og jeg uttaler at jeg støtter det du sier påstår du at jeg lyver, når vi er uenige og jeg sier du tar feil sier du at jeg lyver, og når jeg ikke sier noe til deg passer du på å si til andre at jeg lyver.
      Det kan ikke være godt å ha det slik. Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: jeg husker likevel på deg i mine bønner.

      4
      1
    • Takk Rune Lye for din lydighet til Ordet og klar tale mot forførere som Gransker. Gransker er en farlig forførerer fordi han sår vantroens ånd og medvirket til at folk ikke så alvoret i vaksinegiften. Mange lider av fysiske plager etter å ha latt seg forføre av vaksineløgnen.
      I tillegg ser jeg fremdeles at mange vaksinerte har fått personlighetsforandringer som ikke er til det gode.
      Gud signe deg Rune for din tydelighet -selv om mange protesterer.

      1
      6
    • Ja Bjørn, jeg skal innrømme at jeg sådde tvil om dine skråsikre påstander om massedød i Norge og tomme hus over hele landet i 2021 (eller var det i 2022).
      Og jeg har sådd tvil om mange skråsikre og direkte løgnaktige påstander her på Søkelys, men jeg har også vært åpen om at det er mye vi ikke visste om bivirkninger av covid og covidvaksiner og innrømmet at for noen er bivirkningene dødelige. Jeg har aldri underslått noe an dette. Jeg vet at flere av dere som har vært mest bastante har påstår at jeg lyver, men ingen har kunnet viser til en eneste løgn ennå. Ikke en eneste en.

    • «Ja Bjørn, jeg skal innrømme at jeg sådde tvil om dine skråsikre påstander om massedød i Norge og tomme hus over hele landet i 2021 (eller var det i 2022).»
      Jepp. Det var høsten 2021 – 2022. Samme falske profeti ble fremsatt av såkalt «fri» «pinsevenn» og RT.
      Falske profeter alle tre.

    • Jeg tenker på dette dag og natt, det gjør meg inderlig vondt hvordan Gransker blir behandlet -av folk som kaller seg kristne (!) Gud kommer til å ta seg av disse menneskene, vær trygg!

      Har disse ingen folk rundt seg hjemme eller menigheten som leser det de skriver og setter dem på plass? Det er kanskje Ikke så rart hvis de ikke har… En Slik oppførsel er Mot normalt. Men kanskje er de helt oppgitt av dem de har rundt seg? Tviler også sterkt på at de våger eller orker å ta til motmæle mot slike. Menigheten deres har også plikt i følge Guds Ord å tale dem til rette.

      Bjørn skriver: «Takk Rune Lye for din lydighet til Ordet og klar tale mot forførere som Gransker. Gransker er en farlig forførerer»

      Lydighet til Ordet?? Snakker om å være forført! Tror knapt jeg har hørt verre. Bibelen kan ikke bety mye for dem, for hva sier Guds Ord om slikt råttent snakk? Og hva sier Bibelen om Bjørn som tråkker på sin neste? Velsigner pinsevenn men ikke Gransker. Forført av Lye som mener han har et kall til «advare». Gud bruker aldri slikt et råttent snakk til å advare. ALDRI.

      Bjørn feiger ut, klarer ikke komme med en eneste løgn Gransker har sagt.

      SÅ mandig…

      Lye klarer det heller ikke. Kommer bare med babbel.
      Hva med EN eneste løgn Gransker har sagt, Lye? Klarer du det ikke?

      Ser også at pinsevennen har lagt ut om hva Gud «har sagt» til dem på et husmøte.
      Pinsevenn -som er så veldig «på» alt det åndelige; HVOR er han når en bror eller søster blir behandlet dårlig her inne? Hvor er pinsevenn og alle hans venner her inne da?

      Hva betyr egentlig Gud sitt eget Ord for dem når en bror blir behandlet dårlig? Jeg vet svaret.
      INGENTING.

      De har alle noe imot Birger, men seg selv evner de ikke å se. Birger går i mot urett og løgner.

      3
      2
    • Randi.
      Ingen av dem er frelst.
      Fikk meg en god latter av Copeland.
      Mange tror de er frelst, men deres vitnesbyrd og ferd viser at de ærer Gud med munnen, men hjertet er langt borte fra Gud.
      Disse menneskene minner meg om
      Jer 7,10 og så kommer I og står frem for mitt åsyn i dette hus som er kalt med mitt navn, og sier: Vi er frelst – og så tenker I at I fremdeles kan gjøre alle disse vederstyggelige ting?

    • Bare et spørsmål til deg Randi; Du skriver at Gransker er en del av satans vaksineagenda.

      Jeg lurer litt på hvordan du kommer deg på nett uten å underordne deg satans overvåkningsagenda?
      Eller hvordan du handler uten å samtykke til satans kontantløse agenda? Er det kun kontanter det går i hjemme hos dere?

      Er det ikke slik at du også bøyer deg for en eller flere av disse agendaen? Og hvis så er tilfelle, har du så mye du skulle ha sagt?

      Litt selvinnsikt er kanskje ikke så dumt?

    • Birgir går i mot løgn og urett.
      Største tøv jeg har hørt.
      Han har mobbet Randi i lang tid og omtalt andre som satans evangelister og ruzzernazisvin.
      Han har systematisk ødelagt sitt eget vitnesbyrd og fremstår som en notorisk russofob og rasist.

    • Kokainhuene GUTTUNGEN «randi» og Nazidronninga Ziri Haugen er visst fulle av vaksinegift og det som verre er.

    • Randi, Siri og RT.

      Randi, hva ble det til?

      Kom du deg på nett uten å underordne deg satans overvåkningsagenda? Du sa at «Gransker er en del av Satans vaksineagenda»

      Siri, DU hever deg OVER Guds Eget Ord som helt tydelig sier hvem som er frelst og ikke. HVEM gjør slikt mot Gud og mennesker? Du gjør. Disse påstandene tror du at du kan leve med.

      RT, du sa at Lye skriver sannhet om Gransker. Jeg vemmes… Hvor er du for en bror?
      «Rune Lye skriver sannhet tro i kjærlighet. Tøff sann kjærlighet sier i fra. Selv Jesus brukte slik tøff, sann kjærlighet overfor Peter når han adresserte hvem som talte gjennom Peter “Vik bak meg Satan”

      SNAKKER om å vri og vrenge på Guds Eget Ord. Virkelig stygge ting dette her…

      Du er kanskje mann nok til å komme med en eneste løgn Gransker har sagt? Eller… ikke ??

      Og kanskje snart på tide å legge bort dette vaksine pratet? Og helt hensides påstander om at det har gjort noe med hjernene til folk. Hvem kan påstå slike ting? På tide å rydde opp i hjernen kanskje…

      Kristne har heller aldri fått et oppdrag av Gud å stadig skrike og klage over LGBTQ. Å være SPESIELT opptatt av det. (Selvfølgelig er det en del man MÅ si fra om angående det -som for eksempel at det har ingenting i barnehagen skole å gjøre m.m)

      Man er kalt til å være lys, ikke en dommer der ute. Skriker og klager kristne like mye over sin pornobruk? (JA, «profeter» og pastorer, møtegjengere , kvinner og menn ser porno, helt sikkert noen her inne også, det finnes da statistikk) Klager man like mye over sin kakespising, sukkeravhegighet, fedme som ødelegger kroppen Gud har gitt oss? (det er like ille som alkohol) Klager man like mye over sin behandling av mann/kone? Osv…
      Vi vet hva Gud mener om dette.

  7. Ingenting er bedre enn å gå på person og ikke sak.
    God åndelig tilnærming.
    Om Jesus hadde vært i kommentarfeltet så hadde han helt sikkert trykket på 👍🏻 på alle personangrep.

Det er stengt for kommentarer.